teamcurious

Alla inlägg den 27 oktober 2014

Av Anne-Lie - 27 oktober 2014 20:38

På flera sätt!


Monzan är ett gullefjun! Just nu kan han krypa ur skinnet och gör allt för uppmärksamhet. Favoriten just nu är tydligen slaskiga pussar! Det brukar inte vara hans grej, men nu tydligen.

"Om du inte ser mig parkerar jag i ditt ansikte"...typ.


Eftersom gårdagens Monzan var mer än lovligt galen så var dagens tanke att släppa ut lite galenskap på lina.

Och ja, det fanns en del som ville ut. Ganska mycket faktiskt   !

Jag är glad att jag för dagen stod med båda fötterna på marken, för det gjorde sannerligen inte Monzan!

Och linan fick inte heller vara med....

Det var 200 knutar som gällde och han var mer i luften än på marken. Jösses!   

Vad han kan   . 

Förhoppningsvis har nu galenskapen lämnat honom för en liten stund.

När det värsta var över gjorde vi något vi inte gjort på väldigt länge. Vi övergick till lösträning, eftersom han redan var lös så var det ju bara att köra på.

Varför har jag inte gjort det mera? Det är ju skit skoj!

Så vi har flyttat rumpa åt båda håll med mig styrandes en meter framför.

Vi har travat volter åt båda håll med start, stopp och vändningar.

Backar på volt och kommer på vissling. 

Buskul   .

Det ska vi jobba mer med i vinter. För vi har ju faktiskt en hel lång vinter med en massa träning att ta oss igenom innan våren.

Men vi var båda nöjda och glada när vi gick in i stallet igen. Energikick för mig, energi tömning för Monzan!


Doris som lagt sig till med en tjusig lerinpackning fick lite borstning och allmänt pyssel. Hon är inte redo för samma bus som Monzan. Tids nog får hon vara med och leka.


Kors i taket så var jag klar strax efter 19.

Så jag åkte och handlade vilket då inte är någon favvo syssla, men ett nödvändigt ont. Det är iaf gjort nu och alla inblandade överlevde.

Men det gjorde inte dörren till sopkorgen. Och där tog mitt tålamod för dagen slut....

Gaahhhhhhh!!!!!!   


Ovido - Quiz & Flashcards