teamcurious

Alla inlägg under maj 2016

Av Anne-Lie - 21 maj 2016 17:14

Närmare bestämt i två månader!!!
Jösses vad tiden springer iväg :-/

Sedan sist har vi kommit igång på lite mer allvar. Monzan är kollad av veterinär ännu en gång samt att vi har stor hjälp av Equirehab där vi är minst varannan vecka för att gå på vattenbandet och lägger taktik för fortsatt träning.

Vi har även kompletterat den vanliga träningen med att då och då byta ut ett vanligt pass mot ett pass i vagn. Monzan får då dra sin gamla speedcart från travtiden. Den är lätt och påverkar inte honom på något sätt. Han kan helt obekymrat bara tuffa på - men utan att ha mig på ryggen.

Han är extra dövad med tussar, gummitutor och huva. Det är faktiskt mest för min skull! Han är som han alltid har varit i vagn. Väldigt på....fort ska det gå!
Lite Monzan i ett nötskal.

Vi har debuterat tävlingssäsongen 2016 med en CR40 i finnerödja i början av maj.
Det är ett under att vi faktiskt kunde genomföra detta.
Jag är glad att jag inte riktigt tog till mig hur illa Monzans skada faktiskt var. Jag gjorde bara vad som jag ansåg nödvändigt för att få honom tillbaks på banan. Och med täta veterinärkontroller och taktiksnack så har det gått över förväntan.
Den gamle gubben har bra grundfysik <3

Han genomförde sin debut strålande. Han var stark hela vägen, pulsade bra och gick i genom veterinärbesiktningarna utan anmärkningar.

Nu är vi i ett annat läge!
Nu ska vi dit vi inte varit förr. Men vi har bra hjälp på vägen. En bra veterinär, teamet på equirehab och en suverän hovis.

Är det något som brister nu så är det jag som får ta på mig dumstruten.

Min bästa kompis!
Tiden får utvisa hur det går.
Nu har vi dryga två månader på oss att komma i riktigt form.....

Skapa flashcards