teamcurious

Alla inlägg under mars 2013

Av Anne-Lie - 30 mars 2013 16:01

Jag fattar inte varför jag inte kan lägga mig platt på rygg, ligga still, vara tyst och bara bli frisk!?

När näsan är full i snor, huvudet som ett stort vacum och kroppen rätt gnällig - då ska jag bara vägra vara still. Det finns säkert någonslags logik där någonstans, men jag förstår den inte!


För första gången på över ett halvår har jag fått igång på min dator - hallelulja! Den har samlat damm under sängen ett tag och var väl inte på strålande humör över att bli återuppväckt från de döda. Men den funkar, och bara jag kan komma på alla lösenorden så ska jag nog få den att samarbeta   


Men det var väl en ganska ohästig information.

Så på hästfronten händer vaddå??

Monzan har gått en heldel i paddan på sistone. Vi har övat galoppfattningar! Och även om det till o från blir error på både häst och pilot så går det stadigt framåt. Små steg men åt rätt håll   !

Och som variation till det har vi även skrittat massor i skogen.


Nu ska jag leta sadelhängare.....


Från förra året:

 

Av Anne-Lie - 20 mars 2013 11:14

Tävlingsdebuten närmar sig och i stallet står en huggorm som är på g att börja fälla sin vinterpäls. Detta med att vara på g är det som är värst...

Bara pälsen börjar ryka så är han sitt vanliga jag igen - men nu är han värsta sortens surpelle som bits fram och sparkas överallt   . Motivationen på topp??? Njae...


Tillråga på det så består just nu kvällsproceduren av att skrubba veveande bakben rena och de små såren "öppna" för att hålla svullnaden nere. Lika uppskattat av mig som av herr sprattelben. Lättast är att parkera han i duschen och samtidigt skrubba för av någon anledning är det inte alls lika hemskt som att bara bli skrubbad utan slang. Märkliga idéer   

Men vi kämpar vidare!

Av Anne-Lie - 11 mars 2013 07:36

...med uppdateringar här!

Det har hänt massor, men inte så mycket på hästfronten. Monzan tränar vidare, både i vagn och under sadel. Vi har tagit tillfället i akt de dagar det fortfarande varit ljust när jag kommit hem att skritta i skogen. Nyttigt att bli lite säker på foten   

Intervaller sker fortfarande i vagn. Dels för att spara på mig, dels för varierad träning, men mest för att det är roligt!


Hade ett tag lite vårkänslor - men de har nu hastigt gått över.... -14 känns som onödigt kallt    Vart tog värmen vägen???


 

Bara för att krångla till det lite så får ni vrida på huvudet. Det går inte att rotera bilden av någon anledning   

Men Doris har fått hoppa i selen och det gick så bra så. Snart är även hon på g....

Av Anne-Lie - 2 mars 2013 22:17

Idag blev det ca 3mil i sadeln på pigg kuse <3 :-)
Väl hemma blev det en dusch, lite omvårdnad och sedan har han softat i hagen tills nyss.
Ser fram emot tävlingssäsongen :-D

Och så skulle det vara en bild som av någon märklig anledning inte vill vara med - så det får väl bli sen när jag sitter vid datorn. Just nu orkar jag inte förflytta mig....

Skapa flashcards