teamcurious

Direktlänk till inlägg 4 februari 2018

Träningshelg!

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare.

Jag tycker det verkar som att alla är nöjda   

För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ju att jag gärna fuskar lite med den varan, eller så smittar det av sig på Monzan, och då harvar vi runt uttråkade båda två utan att få något vettigt gjort.

Jag fick lov att sätta mig ner i lördagskväll och verkligen fundera på varför jag tycker ridhusridning är så in i bängen tråkigt, och jag tror jag har svaret. Jag är instängd! 

Svårare än så är det inte....


Nåja! Monzan kämpade tappert på sina båda pass. 

På lördagen glänste han till och var fantastiskt fin stundtals. Vissa saker var svårt, men han utförde efter bästa förmåga.

Idag var han också fin men på ett annat sätt. Idag tror jag minsann att det satt lite träningsvärk i rumpan och det tog ett tag innan jag fick fatt i alla delar. Men när jag får det så känns han fantastisk   

 

Idag skrittade vi fram utomhus i den bitande vinden. Ridbyxor är inte varma, bara så ni vet! 


Nu har jag ännu lite fler verktyg att jobba med på väg mot målet att bygga upp Monzan igen till en stark häst. Det är ganska uppenbart hur mycket han har tappat, men nu bygger vi. Bit för bit!

Känslan efter lördagens pass tar jag med mig. Dagens pass var inte dåligt, bara annorlunda mot lördagen. Så det tar jag också med mig. Det är svårt som tusan att ratta runt denna extremt känsliga herre. Det gäller att ha sin egen kropp under kontroll. Det brister där ibland - det måste jag erkänna.

Men jag vet vad jag har att jobba med, så det gör jag. Och en bra bit på väg är jag   

Mot målen 2018 helt enkelt   


 

Nu är det slut på vilan för Eddie. Det har varit nyttigt för honom med pauser i träningen. Han får jobba på lite intensivt i perioder och sedan pausa för att låta allting smälta. Det verkar vara det upplägget som passar honom bäst. Efter varje paus känns han mer mogen. Men nu är det dags att börja aktivera valnöten igen   


Till veckan så kommer Sussi igen. Perfekt att få mer coaching så tätt inpå.

Och en till träningshelg som denna är inbokad redan om ganska precis en månad. Så nu trimmar vi på!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Av Anne-Lie - 19 januari 2018 22:15


Stulen text :) Av vem framgår överst i bild och är tagen ur senaste ridsport. Hur väl känner ni er häst? ...

Skapa flashcards