teamcurious

Direktlänk till inlägg 14 januari 2018

Snabba ryck!

Av Anne-Lie - 14 januari 2018 08:52

Vi gör ännu ett tidshopp och landar i tiden resten av augusti. Dvs från den 7:e och tills augusti tog slut. Det är igentligen ingen lång tid men den kändes lång för att så otroligt mycket hände. Många tankar och funderingar samt beslut!


Jag har ett sånt litet flashback minne av att jag sitter på bänken utanför stallet och funderar över hur framtiden kommer att bli för Monzan. Jag hade sällskap och vi drack kaffe och bollade funderingar.

Gubben åker förbi på fyrhjulingen, stannar till, och häver ur sig att "Det är dax att skaffa en ny häst", och åker vidare.

Först fick det mig att bli arg. Inte tänker jag väl göra mig av med Monzan oavsett?? Är han inte klok??

Men med lite eftertanke så var det ju inte det han sa, han sa ju att jag skulle ha en till.


Det var startskottet till det som hände sedan.

Jag åkte på en roadtrip en bra bit bort för att kika på en häst. Till en början lät allting så bra - men sen började magkänslan säga NEJ så det blev inget av det.


En eftermiddag sitter jag och scrollar bland hästannonser. Jag vet vad jag söker och har satt sökkriterierna väldigt snävt. Och plötsligt dyker det upp en bild på skärmen som skriker KÖP MIG!!!

Jag scrollade vidare, men återkom till den skrikande bilden hela tiden. Jag mailade iväg en fråga och var beredd på att den redan skulle vara såld. Men icke!

Så redan nästa dag var jag där och kikade. Pratade med ägare/uppfödare och försökte att både med hjärna och hjärta bilda mig en uppfattning. Och bilden...ja den visade verkligen rätt häst   

Så jag bestämde mig för att följa magkänslan.


Det var bara att fara hem och tala om att jag köpt mig en häst. Jag hade även ett snack med Monzan om att det från och med nu skulle bli andra bullar. Jag tror han var med på noterna!


Så den 1 september gjorde vi affär och jag rullade hemmåt med en ny vän i lastbilen.

 

Möt Eddie Mercury "Eddie"

En valack född 2014 e: Blue York Yankee

En högrest kille på 167cm över havet. Det var faktiskt det enda som jag funderade ett varv extra över. Men valde att bortse ifrån. Troligen blir han nån centimeter till...


Han är vare sig inriden eller inkörd, bara allmänt hanterad. Jag var nöjd med mitt köp.


Dagen efter han anlände fick han börja i Monzans skola. Jag släppte helt sonika ihop dom. Trots att jag vet att Monzan gått ensam större delen av sitt liv då hästarna som släpps in i hans hage oftast vill ut igen...

Magkänslan sa att Monzan var redo för en vän och att Eddie skulle vara den vännen.

Så bra det blev   


Man kan kalla det ett impulsköp. Men det var ändå någonstans ett välplanerat impulsköp. 


Och under tiden som allt det här händer så repade sig Monzan. Han fick hjälp av både veterinär och equieterapeut. Och ganska fort kunde han gå i vanlig hage igen. Och fortsättningsvis med sällskap   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards