teamcurious

Alla inlägg den 5 oktober 2014

Av Anne-Lie - 5 oktober 2014 21:42

Igår var det körträningar här på Ingelsta.
Det betyder att Doris var med på sin andra lektion i stegen mot vuxenvärlden.
Jag är positivt överraskad!
Inget sprattlande som sist. Att det kryper i kroppen när man ska stå still och då sätter sig på sargen - det kan man ta :-)
Man kan se hur kugghjulen snurrar mellan öronen. Det syns även så tydligt när en peng trillar ner.
Hon var jätte duktig!
Start, stopp och sväng har greppats. Och det är ju liksom grunden till fortsättningen!

Monzan gick ett kort pass på ridbanan. Han fick även en test pilot på sig som avslut. Jag tror de båda två var nöjda.
Jag tycker det är kul att se han under någon annan då och då.

Kvällen avslutades på fest....

Idag har det städats och pysslats lite. Sånt där som aldrig är kul men måste göras.
Nu är det gjort - för den här gången.

Kvällen blev rätt lysande den med.
Monzan tömkörd och jag blir galen på att något som ser så jävulskt enkelt ut ska vara så jäkla svårt.
Att longera på töm, det fixar jag. Sen tar mina kunskaper slut.
Jag vet hur jag ska göra men kopplingarna hjärna, hand och ben är uppenbarligen ur funktion *morr*.
Sambon fick ta över och Monzan travade runt på en stor fyrkant och sambon hade ett lätt tag i tömmen men EN hand!!!
Hur orättvist är det då? Gahhh!
Själv håller jag mig till gångarten skritt när vi vinglar runt. Känns bäst så!
Monzan skritt är ganska snabb den oxå...

Doris körde en repris på gårdagen fast utan att sitta på sargen. Super duktiga lilla skrotfia <3
Nu känns det bra. Nu börjar det hända saker. Det värmer i mitt hjärta ;-)

Så två duktiga hästar i två dagar. Kan inte vara bättre än så.
Å tack älskling för rattandet av Monzan. Det är så kul att se =))

Från lördagen då någon liten peng hade trillat ner :-)

Ovido - Quiz & Flashcards