teamcurious

Alla inlägg den 28 december 2013

Av Anne-Lie - 28 december 2013 21:56

Startade i morse med att parkera Monzan i släpet för att åka till Jossan för lite uteridning.
Så skönt att få komma ut på lite nya vägar och med sällskap :-)
Kusen vi fick sällskap av fick Monzan att se ut som en ponny....
Dagens höjdpunkt var att doppa tassarna i stor pöl :-)

Monzan ifrågasatte om jag förlorat förståndet alldeles när jag bad honom kliva ner i vattnet. "Ska JAG kliva ner i det DÄR?"
Men tillslut vadade vi omkring och sen fick det vara nog. Det är dock bara 3-dagar kvar till nyårsafton. Inte direkt badsäsong och jag aktade mig noga från att bli blöt! Men till sommaren ska vi simma :-D

Turen bjöd på massor av skritt, en del trav och lite klättring. Mycket trevligt och ska absolut göras om.

När vi skulle böka in oss i släpet för hemfärd var det något som inte riktigt stämde. Ett av hjulen var väldigt platt, iaf nedtill. Så med lite hjälp blev det konstaterat att ventilen är paj och däcket ska lämnas in.
Fick hjälp att få på reservhjulet så vi kunde ta oss hem igen. Tack så mycket!


Väl hemma var det bara att hugga in på mockning och matfix till alla kusar. För att inte tala om att jag fick stoppa i mig själv ett lass mat (vilket jag höll på att glömma).
Bella och Mara har fått parkera i duschen för bentvätt och fix.
Rengöring av diverse saker och tillslut sällskap till Sandra när hon red.

Nu är tanten trött och ska sträcka ut sig raklång! Imorgon och på måndag ska jag jobba sen en veckas ledighet. Sååå skönt!
Fast det blir väl som vanligt mer hästjobb.

Det händer saker på läktaren. Det blir en upphöjd sittdel längst bak. Då ser man över de som står längst fram. Om det nu någonsin skulle vara så mycket folk där. Det vet man aldrig och därför är det bra :-)

Ovido - Quiz & Flashcards