teamcurious

Alla inlägg den 18 december 2013

Av Anne-Lie - 18 december 2013 23:12

Joho ja, när jag var klar med än det ena och än det andra så var det dax att ge Monzan en avrastning i ridhuset.
Tänkte att det skulle vara trevligt att lulla runt där med lite musik i öronen.
Jag fick mest oljud i öronen och sällskap av en elhyvel!!!
För er som inte vet hur en sådan låter när den hyvlar så kan jag upplysa att den låter mycket. Och den låter illa.
Det blev en stunds väntan på att elsladden som låg mitt i ridhuset skulle flyttas, vilket innebar att vi fick vi vänta på att två dörrar hyvlades.
Elsladdar har min respekt. Nog för jag har en lysande häst, men jag vill inte ha han självlysande....
Så jag lät helt enkelt bli att hoppa upp och stod snällt och väntade. Och medans vi väntade han Monzan göra X antal högar samt dreggla ner hela min arm och halva ryggen. Stå still och vänta är inte hans starka sida! Men han gjorde det nästan. Bara lite svajande med rumpan hit o dit med försök att röra benen utan att ta med sig kroppen. Gick sådär....
Men sen fick vi iaf rasta av oss en sväng med musik i öronen medans hyveln tog en paus. Det är fortfarande spänt och ganska springit, men det blir bättre och bättre så nu ryker nödbromsen :-)
Den gamle krigaren får bara plus poäng idag. Möjligen bortsett från dregglet :-p

Vi fortsätter att mjukstarta igång oss och hoppas kunna vara igång fullt ut i början på nästa år!

Ovido - Quiz & Flashcards