teamcurious

Alla inlägg den 23 december 2013

Av Anne-Lie - 23 december 2013 22:22

Efter det där fixet som jag inte han i morse så fick Monzan på sig paltorna för en omgång i ridhuset.
Tänkte att nu är det dax att få ordning på kontoret och arbeta lite. Inte bara springa och vimsa omkring. Nu får det vara nog!
Det var dags för koncentrerad ridning för både häst och pilot. Fokus på att hålla rätt på alla kroppsdelar (för oss båda).
Och förutom ett smärre hysteriskt anfall för brandsläckaren som han passerat hur många gånger som helst åt båda håll och en julbrall som orsakade en viss smärta hos piloten så avslutade vi helt okej. Mer än okej faktiskt. Om jag får säga det själv - och det får jag ju - så blev det riktigt bra. Mjuk, smidig och följsam. Nästan som innan det ofrivilliga pausandet. Jag är nöjd! Kusen var nöjd!
Vi stängde, släckte och gick hem :-)

Monzan har förtjänat sin havre ikväll. Det är sådana här pass man får leva på när det mest liknar skit och ingenting funkar!

I morgon är det julafton så jag passar på att önska er alla en riktigt God Jul!

Av Anne-Lie - 23 december 2013 11:19

Full fart mot jul och ingen julstämning finns att uppbringa någonstans. Det blir en brun jul i år   


Igår fick jag sällskap och vi begav oss ut för att skritta asfalt för att få något hårt och torrt under tassarna. Den stora nackdelen var väl att vi höll på att blåsa bort och möjligheten till att föra något slags samtal under tiden var tämligen lönlöst.

En del kastvindar höll på att få Monzan ur kurs....och mig ur sadeln!

Men det var ändå härligt att få komma ut när det var ljust (nåja, lite grått var det allt). Och prata kunde vi ändå - om vi tog i lite och inte pratade i motvind   .


Rulla silagebal i motvind var väl inte heller gårdagens höjdare.


I morse la jag i högsta växeln för att hinna släppa ut alla hästar, mocka och fixa innan det var dax att inställa sig på jobbet hel och ren kl.10 Lyckades faktiskt att hela 7minuter tillgodo *klappar mig på axeln*   


Ikväll får det fixas som inte hanns med i morse....

Ovido - Quiz & Flashcards