teamcurious

Direktlänk till inlägg 14 maj 2014

Helt väck :-/

Av Anne-Lie - 14 maj 2014 23:05

Kroppen känns som något från dinosauriernas tid som på sin väg till nutid passerat en mangel...
Huvudet tvingar kroppen att utföra det som måste göras.
Jag behöver verkligen sova - men kommer inte till ro. Blörk!

Igår kväll fick jag byta framdojja på Monzan. Hade gissat att någon av dom skulle ryka men inte på det sättet.
Nåja, en ny kom på plats och ordningen återställd. Att jag slog mig på tummen är numera en vana som tydligen är svår att bli av med. Ungefär samma som att alltid skrapa upp knogarna när jag broddar i/ur.
Jag blir inte längre förvånad - men fortfarande lika irriterad.
Och kvällen blev senare än tänkt....

Idag satt alla dojjor på plats så det blev ett pass på ridbanan.
Inte för att jag igentligen orkade utan för att ge mig en belöning och en hint om varför jag håller på med det jag gör :-)
Och såklart för att Monzan behöver röra på sig.
Det funkade!

Dagens positiva heter; latex!
Och jodå, det går att latexlinda ett 3-delat eggbett och få kusen att gilla det!
Det var ett positivt pass från början till slut. Bonusen var vänstervarvet.
Målet för dagen var att ha kontakt och få en lösgjord häst i båda varven. Check!

Så nu är även körbettet latexlindat för utvärdering i morgon. Det blir en del körning framöver. Vi har (som vanligt) inte mycket tid på oss.
Om 1 1/2 vecka är det dax och jag har aldrig känt mig så oförberedd :-/ *stön*
Har fortfarande inte kört dressyrprogramet på stor bana. Det skiljer sig lite i slutet och jag skulle behöva känna på det iaf en gång för att inte köra bort mig.
Om det kunde sluta skvätta från himlen så kanske jag hinner få till det.

Nästa tävling är en fullständig LB. Dvs alla momenten (dressyr, precision & maraton).
Dressyr & precision på lördagen och maratonet på söndagen.
Det är blandade känslor inför detta...

Arkivet :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards