teamcurious

Alla inlägg den 8 december 2013

Av Anne-Lie - 8 december 2013 20:23

Det har kommit snö och är kallt. Visserligen alldeles för lite snö, men ändå vitt på marken. Jag hade som plan att smyga igång Monzan igen med en mysig skrittur i skogen. Sagt och gjort så begav vi oss ut och sällskap fick vi av Sandra/Zerona.
Mysigt var det ungefär i 5 minuter. Sen kom vi till ett litet dike, med betoning på litet. Och blött var det runtomkring. Monzan klev snällt över men för Sandra tog det tvärstopp!! Jag hade en liten rolig stund då jag kunde sitta och titta medans de bockade runt åt alla håll utom över det lilla diket :-)
Sen fick Monzan gå några gånger fram och tillbaka och inte vet jag men plötslig hade jag oxå en bockande häst =O
Och sen var det slut på friden... Vi fick med oss Zerona över diket tillslut men då var sprättben uppe i varv så när hon kom farande bockandes bakom röva på oss så for han oxå i luften och in i en gran... :-/
Resten av turen blev på två super taggade kusar som tog varje tillfälle att sprätta och hia upp varandra *suckar* Så mycket för den lugna och mysiga turen.
Nu är det färdig pausat för sprätthästen. Vi smyger (försöker iaf) igång igen.
Hoppas att vädergudarna tar tillbaka de dära plusgraderna och låter det förbli kallt och gärna lite mer snö.
Ny vecka i morgon och nya tag :-)
Trevlig andra advent på er alla!

Skapa flashcards