teamcurious

Direktlänk till inlägg 14 maj 2015

Ledig dag!

Av Anne-Lie - 14 maj 2015 22:40

Det är synd att jag inte har ledigt i morgon.
Fyra lediga dagar i rad hade inte alls varit dumt. Men jag är inte bitter.....

Idag var iaf en ledig dag vilket startades upp med att släppa ut alla hästar och ta en kaffe i solen :-)
Bädden i Doris box är utmockad. Skönt att ligga steget före.
Stallsysslorna blev avklarade i ett något långsammare tempo än normalt. Jag hade ju faktiskt inte bråttom.

Har tillbringat flertalet timmar på gräsklipparen.
Jag älskar gräsklipparen och att åka runt. För mig är det avkoppling, lite egentid där ingen stör. Där jag kan överrösta alla tankar i huvudet med hög musik och bara välja ut någon enstaka liten grej att fundera över.
Idag gick det sådär....Många tankar ställde upp sig på kö!
Tur för mig då att det blev några extra timmars klippande då jag klippt i alla maratonhindrena inför nästa helgs träningar på gården.
Och utanför ridbanan.
Och gräsmattan vid huset ...igen =))
Enda avbrottet var när jag behövde åka och tanka reservdunken - och bilen när jag ändå höll på.
Mmhmm, just ja. Ett litet avbrott till blev det ju när jag körde soppatorsk. Självklart nästan längst bort.
Släpa släpa bensindunk...blörk!

Monzan och Doris blev avmaskade idag.
Doris fatta knappt vad som hände men gjorde tjusiga grimaser efteråt.
Monzan blev giraff med tics bara han fick syn på sprutan.
Bland det värsta han vet är att man håller i hans mun. Det liksom går bara inte att vara still då. Och att få in en maskspruta i en giraff med tics är ingen enkel historia.
Jag gör två försök varje gång men sen får man ta till ett special grepp - och då är det klart på ett tjillevipp. Som bonus får man en riktig surgubbe till Monzan.
Han skulle lätt kunna sätta tänderna i någon/något om man inte höll koll.
Idag dock blev han bara lite purken men gick att distrahera från att bita något med ett par havrekorn :-D

Förövrigt denna vecka har vi haft några timmars kvalitetstid i vackert väder ägnades åt crosstraining.
Lite nya dojjor bara så ska vi åka iväg och ta en träningsrunda - i vad det ser ut som på väderleksrapporten ösregn! Tackar!

Nu kallar kudden!

 
 
Stina

Stina

15 maj 2015 19:27

Men hur kosntig är inte du då - älska gräsklipparen ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Anne-Lie

15 maj 2015 21:29

Haha, jag vet :-P
Det är nästan skämsvarning ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards