teamcurious

Alla inlägg den 25 december 2013

Av Anne-Lie - 25 december 2013 23:16

Efter en förmiddag på jobbet och en eftermiddag med stallfix ägnades kvällen åt hästarna.
Doris först ut för tömkörning. Hon skötte sig fint. Ingen gjorde illa sig och kusen höll sig på marknivå. Det kallar jag lysande!
Nu börjas det med sikte på att få henne i vagn :-)
Hon fick även ställa sig i duschen och få benen spolade från den äckliga leran. Det var första mötet med en vattenslang och även där skötte hon sig lysande. En ganska cool tjej ändå. Alla nöjda :-)

Monzan fick ett pass i ridhuset. Alla tre gångarter även fast höger galoppen kanske mest liknade någon nyuppfunnen gångart med inslag av tölt =O
Vänster tar han fint. Valde att bara galoppera på långsidorna för att slippa svänga. Märkliga saker kan inträffa då :-/, som att välta tex...

Jag är så sugen att parkera kusen i släpet och dra iväg för att kunna rida långt och länge. Vet bara inte riktigt vart jag ska åka så tills jag kommer på det så blir vi hemma.
Har en liten dipp just nu tror jag. Saknar riktigt vinterväder!
Nåja, jag kommer igen. Kanske nästa veckas ledighet kan göra susen :-)

Skapa flashcards