teamcurious

Direktlänk till inlägg 14 december 2013

Hej vad det går :-/

Av Anne-Lie - 14 december 2013 20:48

Först blir man sjuk, däckad och orkeslös. Inte alls med i planeringen men när är det det liksom?...*suckar*
Alvedon och Ipren är fina grejer som hjälper en att orka det nödvändigaste.
Så i fredags blev hemsidsn så gott som klar. Det ska tillkomma några saker, tids nog...

Idag fick Monzan tassarna fixade och ska igång ordentligt igen. Han är verkligen inte rolig nu. Som en tickande bomb färdig att explodera när som helst. Det verkar som att jag närsomhelst kommer bli tvingad att lära mig baka ett tårtelände för jag sitter läskigt lös hela tiden. Var är de snälla bocksprången från förr???

Vi hade invigning för ridhuset idag.
Ni vet bandklippning, skumpa och lite snittar. Fick i mig många sådana. Ruskigt goda ;-)
Roligt att så många slöt upp :-)
Så nu finns det alltid ett tak att vara under om vädret ute är skit. Och det var det idag!

Men inte hjälpte det med nytt fint ridhus att rida i när hästkraken bubblar över i energi som vill ut. Han vet inte vad/var han ska göra av sig. Fast det kvittar var vi befinner oss - det bubblar lika mycket ändå :-/
Inte rör han sig lika mycket i hagen nu pga underlaget. Och så hjälpte det ju inte till att han blev ofrivilligt pausad under de senaste två veckorna. Han var inte direkt världens roligaste kuse att försöka få till någon slags avslappning. Man kan säga att det faktiskt inte gick alls. Men det är väl bara att nöta på tills vi åter igen är där vi var innan paus. Låt det gå fort!
Sen kan man väl säga att vi inte har varit i ridhus överdrivet ofta. Tillräckligt sällan för att han fortfarande tycker att det är spännande och lite läskigt på samma gång.
Han är ursäktad till viss del. Iaf sålänge han inte låter mig tugga grus...
Nya tag i morgon!

Från läktaren vy :-)

 
 
Stina

Stina

14 december 2013 20:55

Så fint =)
Jag är alldeles, alldeles gröööön av avund !!

http://billiejean.bloggplatsen.se

Anne-Lie

14 december 2013 21:01

Åhh jag har alltid velat sett en grön människa :-D
Det blev jättebra och känns skönt att det nu står klart *drar en suck av lättnad*
Har du vägarna förbi så hoppas jag att du stannar till :-)

 
kicki

kicki

21 december 2013 23:24

åh jag kan nästan känna doften av nytt ridhus från den där bilden... inte ett dugg avis...

http://kaa.bloggplatsen.se

Anne-Lie

22 december 2013 12:12

Luktar gott ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards