teamcurious

Alla inlägg den 14 november 2014

Av Anne-Lie - 14 november 2014 21:15

Vad är oddset på det?

Jag har grunnat och funderat över en sak en längre tid. Ni vet när man får en idé och sen ligger den och gnager långt bak i hjärnkontoret och bara vägra släppa taget och lämna en i fred.

Döm om min förvåning när sambon sent en kväll släpper en bomb vid köksbordet!!!

Ut ur hans mun kommer min idé, min tanke   !!!

Kanske var den t.o.m lite mera utvecklad än den som bubblat i mitt huvud.

Nu är det iaf vår tanke och den har tillåtelse att få plats och gro och utvecklas mera.

Återkommer om det senare.....


En annan sak som gnagt i mitt huvud är våran hemsida. Den behöver vara mer levande!

Jag behöver "bara" bli överens med mig själv om hur...

För den som undrar så;

www.stallingelsta.n.nu


Tid!

Tid är något som är värdefullt.

Jobbar man heltid, bor på en gård och dessutom har hästar så är tid oftast en bristvara. Låter bekant?

Det finns alltid saker som ska göras. Och finns det inte det så finns det alltid någon vänlig häst eller människa som ser till att det finns...

Dagen ser lite ut som en checklista...

  • Vakna - check!
  • Kaffe - check!
  • Åk till jobbet -check!
  • Jobba - check!
  • Åk hem från jobbet - check!
  • Jobba mera! - check!

Lite så....typ! Det kan vara läge att klämma in lite mat här och där samt andra "måsten".


Vila!

Det är oxå viktigt!

Jag är noga med att hästarnas träning, där lämplig dos träning varvas med vila.

Träning bryter ner - vila bygger upp... ni vet   

Med sig själv är det tydligen uppenbart inte alls lika viktigt.

Så idag har jag tagit en ledig dag   

Ledig från jobbet var jag. Stallets måsten klarades av i morse innan jag åkte iväg för att besikta släpet rond två. Eftersom det varit på verkstad och blivit ompysslat så gick det igenom galant och rullar nu två år till!

En tvättmaskin är tvättad. Eftersom den sköter sig i stort sett själv så var det ju inte så ansträngande.

Så resten av dagen gick åt att roa sig att få ner diverse tankar på papper för framtida bruk och annat slött bara varande!


Efter att hästarna kommit in och Monzan passerat spolen så var det dax för honom att röra på sig.

Min tanke var att kunna intervallträna lågintensivt i ridhuset. Och visst funkade det, bara inte riktigt som jag tänkt mig.

Min tanke var 3 x 10 minuter trav med runt 140 bpm. Där sket det sig!

Jag hade en tanke om att en aktiv arbetstrav kanske kunde frambringa en något högre puls, men ack vad jag bedrog mig. Det enda som fick pulsen att skena iväg var något ljud utanför ridhuset   , annars låg han stadigt runt 127 bpm. 

Efter 10 minuter var ÅH 48. Jahapp!

Konstaterar iaf att kusen behöver klippas igen. Han har päls för vinter (trots att han redan är klippt två gånger), men vintern lyser med sin frånvaro. Det är flera massor med plusgrader i en månad där det inte borde vara det!

Dessa plusgrader i hop med regnet som envisas med att falla gör inte underverk för hagarna på något vis. Tröstlöst   !

Sambon och Doris har roat sig i duschen. Kan inte exakt uttala mig om vad de gjorde där för jag var inte med. Dock kunde jag utläsa en del av att titta på lill sessan. 

Hon hade iaf tydligen skött sig hyggligt okej. Och ja, det är ju som med allt annat. Övning ger färdighet och detta var väl hennes tredje alternativt fjärde besök där inne.

Hon har även kvällen till ära blivit dammsugd. Att bli dammsugd är ingen big deal utan mest bara skönt. Så skönt att de små tänderna var mycket nära att göra små hål i mitt skinn.

Att vara häst och bli kliad av annan häst är säkert jätte skönt. Att vara människa och bli kliad av häst är inte alls lika skönt - iaf inte när tänderna är med i kliandet!


Nu ska jag ha en lugn och skön fredagskväll och se fram emot två lediga dagar    

Skapa flashcards