teamcurious

Alla inlägg den 3 november 2014

Av Anne-Lie - 3 november 2014 22:30

Ja så kändes det när jag satte mig med tävlingsterminen för 2015...

Hur ska jag få ihop detta på ett vettigt sätt   ???

Men skam den som ger sig, jag har två upplägg redo. Det ena är uppenbart sämre än det andra så jag hoppas såklart på att det bättre alternativet ska gå.

Jag håller en tumme stenhårt för detta!


Tids nog kommer jag att få veta det   . Och håller man på med hästar så tillkommer oftast en plan B , C , D osv....

Men jag ska helt seriöst göra ett ärligt försök, så får vi se hur långt vi tar oss.


Idag tog vi oss mest runt runt i ridhuset. 

Till att börja med väldigt spänt och springit för att senare få lite avslappning och både kunna länga ut och plocka upp.

Tackar för det Monzan!

Vi gav oss även på uppsutten galopp dagen till ära.

Vänster funkar klockrent. Fina fattningar. Att det sedan går aningens fort är en annan sak som vi inte behöver diskutera så noga. Det går iaf att göra något med denna snabbhetsgalopp!

Höger galopp är det värre med.

Han gör en bra fattning men sen....blir det liksom inget mer. 

Vi studsar som en dribblande basketboll alternativt skenar iväg med alla gångarter samtidigt.

Det är inte att rekomendera och vi gör vårt bästa för att komma ur studsbolls stadiet   . Tids nog!


Det slutade iaf med att herr pälsboll fick passera duschen efteråt. Det är sannerligen upphettsande att galoppera!


Nu börjar det bli dax att natta hästar för att sedan natta mig själv.

Hobbyrummet blev klart i helgen och är även detta använt ikväll. Kanske kan det tänkas att tant får en påminnelse om vissa muskler i morgon.... 

Men som sagt. Ska det göras ska det göras ordentligt!

Skapa flashcards