teamcurious

Alla inlägg den 28 oktober 2013

Av Anne-Lie - 28 oktober 2013 22:34

Eller vid närmare eftertanke ganska mycket blött. Men ändå mycket trevligt!
Att rida i regn stör mig inte det minsta - det är efteråt det blir jobbigt...
Allt är blött och ska hängas på tork och göras rent osv... blörk!
Dagens regn och mössa på tyckte Monzan var okej. Det föll liksom bara rätt ner och inte från tvären. Och inget regn i öronen.

Nu anser jag att T4an blivit ordentligt provad. Dressyrpass i fredags, igår och idag. Den ligger bra och glider inte fram som alla andra sadlar gjort. Kusen rör sig fritt. Jag sitter mycket bättre. MEN jag har inte riktigt vant mig.
I lördags blev det en och en halvtimmes skrittvända. Inte ont någonstans. Det är bra!
Den stora nackdelen är att rumpluddet inte passar. Men det går säkert att lösa bara jag får tummen ur...
Idag fick den smaka på en hel del regn. Delvis syntet och regn vet jag inte hur bra det är, men det måste den väl tåla. Annars har jag problem :-/

Nu längtar jag till nästa testning vilket blir till helgen. Sen ska den få ett utlåtande :-)

Monzan är iaf på väg helt igång igen. Han går dressyrpass (styrka, smidighet, bärighet) blandat med långa skrittvändor som ska bli längre. Där är vi nu.
Och vi jobbar vidare framåt.

Skapa flashcards