teamcurious

Alla inlägg den 17 oktober 2013

Av Anne-Lie - 17 oktober 2013 20:29

Har uppdaterat mitt bestånd av reflexer och blink lampor. Man kan inte ha för mycket av den varan upptäckte jag när jag återigen möter häst och ryttare helt utan... Vill dom ta livet av sig???
Personligen tycker jag det är mycket trevligare att se ekipaget redan på håll och inte när den är precis framför näsan *muttrar*

Eftersom jag var ledig idag så tog jag sprättben på en tur med härlig höstgrå himmel och strilande regn. Eller...ja :-/

Monzan gillar inte regn. Den lilla detaljen hade jag visst glömt, eller förträngt.
Dessutom vet jag inte hur jag tänkte när jag tänkte att en skrittvända genom skogen, längst spåret och över fältet skulle kunna räknas som kontrollerat. I regn!?!?
Var hade jag min hjärna?

Det första som händer är att hästkraken håller på att få spader över löv på marken. Det finns minst lika många i hans hage som inte bekommer honom det minsta :-/
Sen skulle jag öppna fickan för att ta min vante. Kardborren satt fast och lät kanske lite annorlunda än annars, eller inte. Då slog kusen knut på benen och höll på att stå på näsan :-O
Efter detta så var resterande ridtur av det studsande, sprattlande och fnorkande slaget. Vi har t.o.m gjort små grodhopp som säkert har något tjusigt namn om dom utförs korrekt.
Konstaterade att han lyckats slänga sitt eget dräggel bakom öronen. Imponerad!
Vi nöjer oss med att turen var någorlunda kontrollerad. Studs och sprattel får ses som gymnastiska övningar. Och vi kom hela och halvdränkta hem igen =))

På kvällen blev det massage och nu känns han bra igen. Snacka om berg&dal bana ^^

Doris har fått agera klädhängare och provat täcken. Dock glömde hon visst att hon haft sådana på sig förr och satte sig som ett frimärke i väggen *suckar*
Jag var helt säker på att hon skulle ha vuxit ur täcket hon fick som åring. Hon har skjutit iväg och växt under sommaren. Men detaljen att växa på längden missade hon så täcket passar fortfarande :-)
Bra att veta att det finns när det blir riktigt skitväder. Men först skulle hon behöva besöka duschen....

Även fölstona har fått fleecetäcken på för att torka upp. Flisan tog det hela med ro medans Vims var oerhört skeptisk till sin mamma som plötsligt var blå!!! Otäckt!
Kottarna blev torkade med handduk. Igentligen inte nödvändigt men det är lite mysigt att pyssla med de små liven <3

Ovido - Quiz & Flashcards