teamcurious

Alla inlägg den 12 oktober 2013

Av Anne-Lie - 12 oktober 2013 15:05

Härlig höstdag och jag är glad!

Stallfixet drog ut på tiden då det blev lite avbrott för kaffe, mätning av fölkotte och allmänt skitprat   . Men vad gjorde det, för jag hade inte bråttom med nåt. En lagom soft dag då jag kan pula runt utan tider att passa. Nackdelen är att jag igentligen inte får så mycket gjort, men ibland kan även det vara skönt. I morgon är en annan dag och då kan jag fixa sånt som inte fixades idag.

Efter en titt på min utrustning har jag konstaterat att jag har en skitig häst och att jag är slarvig. Skäms!

Men det tar vi en annan dag då vädret inte lockar en att vara utomhus.


Monzan har luftat sig i ett pass på ridbanan. Vi håller oss där då igångsättningen skulle vara kontrollerad. Det är iaf det ställe där vi kan vara mest kontrollerade och fokuserade på att jobba    . Och förutom att han lätt rinner iväg *läs: tar alla chanser, så skötte han sig så fint. Inte ett sprattel! Jag är i chock!!!

Övergångar från vänster varv till höger varv är svårt och han puttar lätt över mig om jag inte är med. Övergångar åt andra hållet går bra. 

Smiter hellre iväg än att böja igenom sig ordentligt. Men han är lite ursäktad då han har massor av spring i benen som inte riktigt får komma ut. Han vill göra det fort och slarvigt, jag vill göra det långsamt och noga. Det blev en kompromiss om något mellanting där jag ändå fick vara med och bestämma takten   .


Sandra som provade Monzan när han var som mest bedrövlig fick hoppa upp för att känna skillnaden. Jag menar så jag inte lider av inbildningssjuka och tror (vill) att han ska vara bättre än vad han är. Det var inte så!

Han ÄR faktiskt lika fin som han känns just nu. Skönt! Då lägger jag upp en plan från nu och håller mig till den ett par veckor framåt så får vi se sen....


Det som förr såg ut så här:

     


Ser numera ut så här:


   

Man kan väl säga att det artar sig. Innan det blr snöstorm och drivis ska det nog finnas både lyse, sarg och underlag. Och det som är runt omkring ska väl också hamna på plats!

Ovido - Quiz & Flashcards