teamcurious

Direktlänk till inlägg 19 november 2013

Ju mer jag tänker...

Av Anne-Lie - 19 november 2013 22:08

...ju mer förvirrad blir jag :-S
Det bästa då vore väl att sluta tänka, men det funkar inte riktigt så. Och nu är det mer än en sak att tänka på. Tankarna krockar liksom...bahhh!

Igår linade jag Monzan på töm för att checka om det fanns någon stelhet från söndagen. Men han såg fin ut.
Lite svårt i högervarvet men det är hans svaga sida och jag har svårt att få till det på töm.

Idag blev det ett pass igen då vi koncentrerade oss på att hålla rätt på alla kroppsdelar.
En övning jag gillar är att man rider på en stor volt, låt oss säga i höger varv, och på den öppna delen gör man en mindre volt åt vänster innan man fortsätter åt höger.
Vi fick till det hela rätt bra!
Vi fortsätter även att nöta våra serpentiner och är petigt noga att rakrikta o mjukna innan vi ställer om. Jag försöker vara lika petigt noga med att han inte får rinna i väg, och pratar konstant med kraken. Men ibland har det typ redan hänt innan jag får tummen ur och...ja ja, ni fattar. Pilotfel!
Vi har även flyttat rumpa in o ut på volt.
Vi nöter på helt enkelt. Försöker att stärka upp hans svagare sida och övingarna kan skilja lite beroende på vilket varv vi har.
Tålamod och is i magen. Han måste få chansen att hinna med och stärka sig. Men det händer små små saker hela tiden :-)
Han är så rolig <3

I övrigt rör mina tankar tidsplanering och foder bl.a Det rör sig en hel del mellan öronen (tänk popcornmaskin). Jag har påbörjat en idé och hoppas bara att fröken kräsen hakar på den idén. Det borde hon för sitt eget bästa. Men säg det till en häst liksom...
Har Maras bakben och mage under kontroll.
Doris rumpa har skjutit i höjden och hon ser inte klok ut, igen.... Väntar in att framdelen ska växa i kapp och att hon någongång kan tänka sig växa på längden.
Bella håller sig *peppar peppar* i skinnet och kottarna är bara <3

Jag fick godis av min älskling och firar nu att jag slipper glo på fotboll. Jag behöver inte ens fodra hästarna utan kan ligga kvar här under täcket och zappa på tvn :-D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards