teamcurious

Alla inlägg den 8 november 2013

Av Anne-Lie - 8 november 2013 22:06

En timmes trim pass för Sandra och jag känner mig gammal, urvriden och halvdöd. Jag går som Zeb Macahan och det värker i magen och diverse andra ställen. Undrar hur sprättben känner sig?
Han såg förvisso oförskämt pigg ut ändå även fast han tyckte det var jättejobbigt!

Vi har övat skolorna i skritt. I ena varvet har han lättare för öppna och i andra slutan. Vilket varv som var vilket orkar jag inte lista ut just nu, men han har svårare för att bära med höger bak.
I traven har vi flyttat rumpa ut och in på volt. Övergångar mellan kort mer samlad trav och en "normal" trav med mer tryck och längre steg istället för att det bara ska gå fortare.
Piloten fick lättare hjärnblödning och höll på att tippa av när det blev en sak för mycket att tänka på.
Kan inte förstå varför jag glömmer en sak när jag ska tänka på en annan??
Det är svåååårt att få till allt :-S

Men fin blev han <3
Han fick en jäkla swung genom ryggen och jobbade på så duktigt.
Provade att rida på ett 3-delat D-rings bett och det föll herrn i smaken. Han tog ett fint stöd utan att vrida käken. Tackar!
Det får bli nya ridbane bettet ett tag framöver.

Nu ska jag självdö en stund och hoppas att jag kan röra mig i morgon. Mycket som ska göras då....

Ovido - Quiz & Flashcards