teamcurious

Alla inlägg den 15 november 2013

Av Anne-Lie - 15 november 2013 08:14

Slutade 19.30 igår och hade tänkt kika på Monzans ben, fixa lite krafftfoder och sedan lägga mig på soffan och glo på Dallas.
Riktigt så blev det inte. Det blev faktiskt inte alls så....
Han klia Monzan i pannan och flytta hans burkar från ena änden av stallet till den andra.... sen fick jag annat att göra.
Istället har jag tempat, pulsat, promenerat, promenerat och promenerat lite till. Tjoat, hejat och peppat att kämpa på.
Med avbrott för veterinärbesök.
De stunder hästen i fråga behövde vila har jag haft henne i kameran bredvid mig i sängen. Minsta ljud har jag hört. När det började fisas kunde jag börja andas lite lättare.
Sen traskade vi omkring lite till.
Fram till 01.30 hade vi månen som sällskap. Och läskig dimma. Vid 03 var det bara mörkt.
En redig förstoppning långt in och en väldans massa gas. Tacka fan för att det gör hysteriskt ont :-(

Imorse var vi ut igen, då var det nästan ljust! Håller tummarna nu att det är åt rätt håll för nu är tjejen hungrig :-) Och ganska purken över att inte få det hon vill ha. Det ser jag som ett positivt tecken.
Själv är jag lagom mosig i skallen. Jag har ont i fötterna och är redigt trött.
Det här blir en lååång dag....

Morgonvandring :-)

Ovido - Quiz & Flashcards