teamcurious

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2014

Full galopp!

Av Anne-Lie - 26 augusti 2014 11:57

Det var morgonens pass.
Uppvärmning och sedan fokus galopp. För att underlätta för kusen gör vi det på töm.
Töm för att han behöver stöd på ytter. Bara lina - då välter han :-/
Vänster galopp är rolig. Den fattas på kort kommando och ser riktigt trevlig ut. Där har vi börjat jobba lite på formen.
Höger galopp är svåår!!!
Där behöver han fram mycket mer för att hålla rätt på alla ben.
Men med glada hejja rop så går det bra :-D
Det blir kortare galopper men fler fattningar i höger varv. Det ska nog gå att få upp styrkan i det där höger benet. Det har redan blivit bättre.
(Och ja, det brukar vara ytter bak som strular om hästen har problem med höger galopp. Men inte i detta fall. Kusen är travhäst och faller utanför ramarna till det normala).
Jobbigt är det iaf att koncentrera sig för att hålla rätt på alla skånkar så vi håller passen rätt korta.
Resten av veckan blir bara mental uppladdning!

Whihooo!!!!
Inte riktigt så det ser ut idag. Men så det ser ut när man "kan själv" :-)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards