teamcurious

Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av Anne-Lie - 9 augusti 2014 22:12

En lång dag börjar gå mot sitt slut.

Jag är klar för dagen och mycket nöjd. Jag kan sova gott i natt   


Startade upp dagen straxt efter 8 i morse då Monzan fick komma in och lite saker packades in i bilen, innan frukost!

Sedan var det dax för oss att fara iväg på lite äventyr.

 

Så vi packade in oss i bilen och (nåja, Monzan åker egen farkost) och rullade iväg till andra sidan stan för att rida en sväng med lite sällskap.

 

Påklädd och klar, redo för en sväng. Härligt väder med +29 fast med lite moln och svalkande vind.


Totalt sett var vi ute ganska exakt fyra timmar. Bara en så totalt avslappnad tur, så underbart!

         

Första badgropen vi kom till var inte speciellt långgrund. Efter bara ett par steg ut så blev det snabbt djupare. Efter som Monzan till en början var något skeptisk till att kliva i den stora vattenpölen så kändes det inte helt okej att braka rätt ut på djupt vatten. Så jag kavlade upp brallorna och av med strumpor och skor för att gå bredvid kusen och inge lite trygghet. Det var jag som fick gå i det djupare vattnet   (vikken gentleman).


Efter en snabb överläggning så beslöt vi oss att ta den andra gropen. Knöt fast alla kläder och red barfota med skorna i handen till nästa ställe. För att komma dit fick vi ta oss igenom en trång liten passage och sedan ner för två branta backar. Sen hade vi en alldeles egen grop med en egen liten strand. Och det bästa av allt - helt klart vatten och långgrunt.

 

Efter att ha gått runt lite med vatten upp till knäna och muttrat över att vi faktiskt inte hade några badkläder så åkte ändå utrustning och en del kläder av. Att bli blöt har ingen dött av och vattnet var alldeles för härligt   

   

Det var alldelses underbart och jag önskar att jag hade ett sådant ställe att rida till så jag kunde göra det betydligt oftare. Ska man åka iväg så krävs det tyvärr lite mer planering...


 

Väl tillbaka igen konstaterades att vi har blivit en boots fattigare. Jag tror jag kollade att de satt på när vi kom upp ur vattnet. Och då har vi väl tappat den på vägen tillbaka. Eller så ligger den kvar och flyter i vattnet...


Hem var jag bara för att lämna Monzan och släppa ut honom i hagen. Kollade snabbt att hästarna hade vatten innan jag åkte vidare till Jossan för att vara med när hon skulle köra sin unghäst.

Stabilare kille får man nog leta efter    Bra jobbat Jossan! Det kommer att bli ett fint ekipage när han har fått kläm på vad han ska göra.


Klockan var över åtta på kvällen när jag kom hem igen. 

Monzan fick sitt käk och återigen kollades och fylldes det på vatten.


Det vore inte dumt om varje dag kunde tillbringas så här. Flera timmar på hästryggen eller bakom  en hästrumpa 

Men man får väl passa på att njuta de stunderna det blir så.


Ovido - Quiz & Flashcards