teamcurious

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2014

Ökat igen!

Av Anne-Lie - 6 augusti 2014 23:13

Igår fick vi en liten mikroskopisk aning om hur de har det vid brandområdet.
Västerås var täckt av en rökdis, tjockare på vissa ställen och knappt nåt på andra.
Lukten - den kändes över hela stan.

Åkte hem lite tidigare från jobbet för att kolla hur det stod till hemma.
Var inte helt bekväm med att inte veta hur hästarna hade det.
I ett stråk över gården låg en tät "dimma". Lukten av brand var minst sagt frän :-/

Hästarna var tämligen opåverkade men lite förberedelser påbörjades utifall det skulle bli värre.
Det blev det inte för ett par timmar senare hade vinden vänt och röken försvann. Bara lite lukt kvarstod.
Under kvällen började det regna ;-)

Även i morse regnade det och himlen var grå. Denna gång av regnmoln antar jag även fast en del rökdoft kunde anas.

På eftermiddagen kom äntligen luftens hjältar upp i skyn och flög lågt över gården på väg för att vattenbomba branden.
Jag säger bara "ös på grabbar - för allt ni är värda"

Vet ni hur svårt det är att få ett flygplan att fastna på bild utan att se pyttelitet ut? Det flög ju så lågt och såg så stort ut. Tur jag fick fyra chanser...

Idag har vi klättrat igen.
Det var dax att återigen öka på intervallerna. Pulsmätaren på för att vara på det klara med att vi inte ökar för mycket...
Ett varv runt går'n som uppvärmning och sedan tog vi backen 10 ggr.
Skrittade 2-minuter på plan mark och så tog vi 10 ggr till.
Ungefär vid 18:e vändan började pulsen gå upp dit jag ville ha den...för att snabbt gå ner igen.

Travade av på fältet under 10-minuter och sen skrittade vi hem. Hem är inte långt och när jag hoppade av låg pulsen på 57.
Någon minut senare på 47. Och det är ungefär där han ligger med "kläderna på" och utomhus.
Vilopuls runt 30, om jag inte minns fel.

Något senare då Monzan svabbat av sig, torkat upp lite, blivit insmord och fått käk så gick han återigen ut i hagen.
Såg rätt nöjd ut!

Doris är som vanligt kollad i hagen. Det går att göra en del med henne där - lös. Hon är väldigt följsam, lättlärd fast med lite glapp i minnescellerna ;-) Öhhh va!?
Det kommer sen. Dax att anmäla till kurs tänkte jag. Vad kan vara bättre än att passa på när träningarna går på hemmaplan =))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards