teamcurious

Alla inlägg den 6 maj 2015

Av Anne-Lie - 6 maj 2015 23:34

Märkligt vad en del dagar känns långa trots att de inte är vare sig längre eller kortare än andra. Idag kändes som en lång dag. Iaf tills jag lämnade jobbet.....
Sen gick den fort!

Monzan har luftat sig strax över en timme. En hel del över stock och sten och stora vattenhål , men också en hel del trav på kanterna av fälten.
Snuskigt pigg och bjöd även på en skaplig brall som jag absolut inte bett om.
Den liksom bara kom =D
Den var tydligen absolut nödvändig, för sen kunde han sansa sig och trava vidare.

Två gånger passerade vi grannens flock med islandshästar.
De var bara märkliga första gången vi passerade dessa, och det var i helgen. Nu var de vardagsmat. Vissa saker går fort :-P
Men det gröna "tältet" som står i hagen - det är värt att blänga ordentligt på. Man vet ju aldrig vad ett tält kan hitta på!?
Men det ger sig väl nån gång det oxå :-)
Den bästa (eller en av de bästa) egenskaperna med Monzan är att han går förbi, över, under eller igenom allt. Inte alltid på önskvärt sätt - men han gör det.
Och får han göra det på sitt sätt några gånger så brukar det sedan gå att passera förbi, över, under eller igenom på "normalt" sätt. Det kan jag ge honom =))

Doris har varit på promenad i skogen. Där trollen bor.
Det var fasligt spännande =))
Och med ett par andra skor på mig (dvs ett par som det inte är hål i), så kan vi utöka utforskning av nämnda skog. Nyttigt för den unga damen.

Eftersom det ännu var ljust så fanns det tid att laga en hage som var trasig.

Och när jag ändå var ute i hagarna så passade jag på att mocka Doris hage.
Två kärror senare var det klart och samtidigt för mörkt att göra något mer.

Återigen är klockan mitt i natten och ögonen kommer vara fulla av grus i morgon när klockan ringer *suck*

Ovido - Quiz & Flashcards