teamcurious

Direktlänk till inlägg 31 januari 2014

Man kan roa sig på många sätt!

Av Anne-Lie - 31 januari 2014 21:40

Fredag! Höjdpunkten på veckan. Eller???
18 hästar fodras, täckas och ut. Gick fort för jag fick hjälp av Lisa :-)
Full fart till jobbet och han med hela kvarten till godo. Nice!
Inget konstigt med det. En vanlig dag typ.
Allt var normalt även när jag gick hem från jobbet. Men på vägen hem ändrade sig plötsligt vädret...

Man kan ha fredagsmys på många olika sätt.
Ta in hästar gick fint. Hästar skötte sig fin fint - jag svor över snö i ögonen!
Snabbfixade lite och sen var tanken att jag skulle peta i mig lite mat. Det blev hundar och katter som fick mat istället....

Sen fick jag dra igång pickisen för att göra vägen framkomlig och stallplan och plan vid transporterna hyggligt snöfria.
När jag fick tyst på sambons tjattrande om knappar och spakar så kunde jag tuta igång lite musik och då är det riktigt trivsamt att ploga snö. Jag har t.o.m parkerat på exakt samma ställe ;-)

Så när snön var flyttad på så åkte utrustningen på Monzan för ett litet "checka av" pass. Just ikväll kändes det riktigt bra att kunna pulsa ner till ridhuset. Jag gillar snö men inte när den blåser mig i ögonen och täcker en som en matta.
Ca en halvtimme skritt o trav med radion som sällskap. Nöjd!

Vims såg ut som en vandrande snöhög när han kom in. Det enda inom räckhåll var ett skohorn, och det funkar ypperligt att skrapa snö av små kottar :-) (okej, ett litet sidospår)

Så då kan man tro att det var dax att parkera röven på en skön plats och softa lite. Men nej, insåg snabbt att jag och min (o)vän snöskyffeln också skulle få ta en vända.
Sagt o gjort!
Snö är plogad. Snö är skyfflad. Häst är riden. Check!
Jag ser det som ett ordentligt träningspass, vilket gör att jag inte behöver känna mig som en träningssmitare ;-)

Så nu....tar jag en välförtjänt öling.
Sen ska jag natta hästar och i morgon är en ny dag!

 
 
Stina

Stina

31 januari 2014 22:01

Inga fritidsproblem du heller, så skönt =)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Anne-Lie

1 februari 2014 21:30

Nope =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards