teamcurious

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Anne-Lie - 4 januari 2014 21:16

Det allra bästa med att ha en Monzan är att det går att hitta alternativa träningsupplägg även fast kroppen på mig inte samarbetar.
Tanken var att idag rida en långrunda. Det vill inte min rygg vara med om - även fast den känns bättre.
Så Monzan fick på sig sin gamla träningsutstyrsel och med spetsade öron joggade han 11km innan min rygg sa ifrån. Det hade jag inte grejat uppsuttet idag.
Han vet precis vad det är frågan om när travselen och speedcarten åker fram. Och med jogga så menar jag travarjogg (vilket borde kunna jämföras med galopp hos en vanlig ridhäst).
Han drog inte en suck, var lite fuktig där han har pälsen kvar och pulsade lågt efteråt.
Vi borde kunna vara i form till tävlingssäsongen :-)
Vi jobbar vidare....

Alla kusarna har spolat sina ben på kvällen. Karate Mara fick in en snärt på min hand och Doris tacklas så man blir platt. Men de två får väl ändå godkänt för att det är dom.
Bella o Monzan får högsta poäng för fint uppförande i duschen :-)

Nu lite liniment.....

Ovido - Quiz & Flashcards