teamcurious

Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

It's a dirty work!!!

Av Anne-Lie - 5 maj 2015 21:40

Dagens plan var att låta hästarna skrota omkring och i stället ägna mig åt att fortsätta riva ner lösvirket.

Uppe på det som syns låg det en stor hög mer virke och delar av en soffa bland annat.

Sonen fick göra en insats.
Insåg att jag tydligen har aningens höjdnojja då klättrandet på takstolar och lite utlagda stadiga plankor fick mig att tycka att markhöjd är en bra höjd.
Han fick välja att antingen hjälpa till eller ringa ambulans om jag skulle dratta ner.

Han hjälpte til?! =))
Fyra timmar, några blåmärken samt en spik i foten senare var det klart.

Ytterligare en timme senare var det även krattat och uppsnyggat samt åter öppet för Monzan.

Har faktiskt till och med borstat av båda hästarna innan jag gav upp och gick in.
Kläderna hamnade omgående i tvättmaskinen och jag i duschen.

I morgon är det hästarnas tur igen, liksom det var igår. Eftersom jag blev klar redan idag med något jag gett en månad på så känner jag mig snuskigt nöjd =))
Nu måste jag vänta på att kärran blir tömd. Det borde ge mig ett par extra dagars tid att fortsätta mocka hage.

Men nu - soffhäng!

 
 
Ingen bild

josefine gustafsson

6 maj 2015 07:50

Är det den tilltänkta lösdriften du grejar med? 😊

Anne-Lie

6 maj 2015 23:04

Kallar den lösdrift men annars kan man kalla den Monzan "sommarhus" =)) .

 
Ingen bild

josefine

7 maj 2015 07:13

Perfekt ju! 😊

Anne-Lie

9 maj 2015 20:56

=D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards