teamcurious

Direktlänk till inlägg 11 april 2015

Sådärja!

Av Anne-Lie - 11 april 2015 21:07

Igår fick Monzan fötterna fixade och nya dojjor. De gamla dög inte mycket till. Sorgligt lövtunna! Undrar hur mycket skor vi sliter ut på en säsong!? Kanske något att hålla koll på - bara för onödigt vetande!

Idag har vi haft körträningar på gården. Det innebär att Doris har haft ett pass på morgonen vilket hon utförde med beröm godkänt. Fina lilla tjejen <3

Själv fick jag oväntat men otroligt uppskattat besök av min kusin med barn. Det var riktigt länge sedan. Så länge sedan att det var på tiden då min son var kortare än mig och hennes barn inte ens fanns. Men huuh!
Från nu måste det upprepas oftare =))

Dagen till ära hade det utlovats sol och värme.
I morse när jag klev utanför dörren var allting insvept i dimma. Värmen vet jag inte riktigt var den var...

Men när det var dax att ta ett pass på Monzan hade solen brytit igenom och genast steg grad antalet. Mys!
Vi tog en drygt 13-km runda varav ett par kilometer där han fick kuta på lite extra!
Vid ett ställe passeras en gård med diverse olika djur. En liten flock får går på ena sidan. Får är inte speciellt märkvärdiga så de ägnas inte någon uppmärksamhet. Flocken med hästar i olika storlekar är inte heller så intressant.
Men plötsligt dök det upp två "spottdjur" vilket jag gissar är lamor. Jösses vad DOM var intressanta! !
Det var nästan så att Monzan vek av för att knata fram och ta sig en närmare titt. Jag fick påminna honom om lämpligheten att faktiskt titta åt samma håll som man går åt. Det liksom underlättar =))
På samma gård finns några strutsar. Strutsar är märkligt enligt Monzan. Tror inte han kan placera dessa djur i farligt eller ofarlig. Bara märkligt!
Idag såg vi inte till dom.
Vi mötte även en motorcykel utan att blinka. Det har aldrig hänt, men nångång ska va den första!

Förövrigt har dagen förflutit i vardagslunk.
Nu är det kväll och soffläge. Man måste passa på att slita på soffan när man kan. Och det är ju faktiskt helg!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards