teamcurious

Alla inlägg den 28 januari 2014

Av Anne-Lie - 28 januari 2014 22:10

Troligen enlig iaf mina termer (eller kanske mera Monzans termer) så kan det vi pysslat med i dagarna två räknas som det.

Igår ett 40minuters pass i skritt och trav med mycket volter, serpentiner med stora mjuka bågar och som avslutning en genomridning att dressyrprogramet *harkel*

"Är vi redan klara?" undrade sprättben som var taggad för mer. Men jag ville bara känna av hur han kändes efter söndagen så det fick liksom räcka. Som straff för det la det otäcka djuret en lång dräggelsträng på hela min rygg. Tackar! Nytvättad jacka - no more.

Idag blev det ett halvtimmes pass i alla gångarter :-)
Kusen är mjuk och följsam som smör, förvisso med en och annan klump i, men för det mesta klump fri.
Traven mjuk och fin och taktmässig och bara för att han kan - lite sprätt!
Om jag håller mig till att bara fokusera på fattningen och två galoppsprång fram så är den rund och fin. Sen blir den så här om jag låter han galoppa vidare...

Å ett å annat jämfota hopp där han trasslar ihop skånkorna. Då behöver han hjälp att trassla ut sig och börja om. Annars blir det bara frustration som brukar avslutas med lite väl mycket sprattel åt alla håll, helst samtidigt :-P

Så kommer två bilder till som jag bara måste lägga ut, just bara för att jag är imponerad av fotografen ;-)
Hon har lyckats att få med oss på bild hela, utan tappade kroppsdelar. Kan hända är vi lite suddiga men det kan vi ta. Jämfört med andra bilder hon tagit är dessa bra!
Tack Lisa för att du är du <3

Ovido - Quiz & Flashcards