teamcurious

Alla inlägg den 26 januari 2014

Av Anne-Lie - 26 januari 2014 20:55

Hur gick det till???
Nåväl, det löser sig nog :-)

Har dagen till ära fått ratta fin fuxen Frasse alias Klumpe. Fin fina hästen <3 <3 <3
Ytterst lärorikt att ratta runt på en kuse som kan. Då talar ju faktiskt hästen om både när det blir rätt och när det blir fel. Tack Torill!

Sen försökte jag omsätta detta på sprättben, med Torill som instruerade bakom. Lite tvärtom och annorlunda fick det bli men faktiskt så blev det bitvis riktigt bra. Och då menar jag riktigt bra!
Fin i formen och då och då även ställd åt rätt håll.
MEN herr bråttom ångade fram som ett ånglok och jag behöver andra tömmar. Eller superlim. Eller båda delarna. Alternativt nya/andra händer.
Orsaken till ångloksångandet var till stor del att vi hade sällskap av ett till körekipage.
Monzan var inte helt bekväm med situationen men skötte sig hyggligt. Jag menar att igentligen gör han inget fel när han svarar upp när han hör någon bakomsig. Det är ju så han är lärd. Nu är det inte önskvärt så nu ska vi lära om....tålamod!!!!!
Men de små snuttarna vi får till med form, ställning, avslappning och vila i steget visar ju bara att det finns något där. Jag är nöjd. Vad mer kan man begära efter så få träningspass :-)

Bild på snygg fuxen

[Bild]

Sprättben fastnade inte på bild. Antingen för att han sprang för fort eller för att sambon glömde bort :-D

Ovido - Quiz & Flashcards