teamcurious

Direktlänk till inlägg 26 juni 2015

Ibland är bara allt <3

Av Anne-Lie - 26 juni 2015 22:58

Det borde hända mer ofta =))

Idag hade jag en semester dag. Alldeles underbart!
Sovmorgon hoppade vi över. Vaknade av att en fästing kröp på min arm. Sen gick det inte att ligga kvar....uäääk!

Monzan fick komma in och duscha av sig sin pansarutrustning i form av lera och softa en stund medans jag for iväg och hämtade min bil från verkstan.

Jupp, nu går den att öppna!
Men än är den inte helt klar. Det väntas in en ny kabelstam. När den är monterad och klar så är allt som det ska. Men just nu är jag glad för det lilla!

Beslöt mig för att åka iväg och träna idag. Självklart ska man just då få ett mess att staketet ligger ner i Doris hage.
Remmade ner i hagen och satte ihop staketet provisoriskt. Fick gå en gång till för att hämta plaststolp och sen var det kirrat.
Hästarna hade iaf den goda smaken att befinna sig på rätt sida.

Sen kunde vi åka!

Konstaterar att jag älskar både min nya soptunna och nya kameran. Kommer aldrig att kunna vara utan dessa saker <3
Soptunnan står i släpet och är suverän att packa saker i. Att den dessutom är blå gör ju att man gillar den lite extra <3
Kameran måste jag ju bara älska för att den funkar klockrent med bra bild. Dessutom bra vinkel på den så jag har bra koll på vad som händer/eller inte händer där bak.


Monzan har fått en runda där vi bitvis sträckte ut skånkorna ordentligt. Snabbaste kilometern på dryga 32km/h.
Pulsade 44 efter dusch.
Red igentligen inte längre än jag gör hemma, bara fortare. Dessutom är det trevligt att variera omgivningen när man är ute.
Gräsklippare, fart gupp, väderkvarnar och motorcyklar var dagens upplevelser.
Monzan tyckte att väderkvarnar och fåglar var värst. Alla är vi olika ;-)

Hem igen och Monzan gick ut i hagen.
Jag gick på huvletarjakt och tillslut hittades Doris tappade huva.
Har använt mig av samma sorts huva år efter år. Har några i olika "årets" färger. Men i år har dom ändrat lite på dom och jag är inte helt nöjd. Kanske dax att fundera över ett nytt alternativ.

Nu är det även dax att börja räkna ner till semester. 11 arbetspass kvar!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards