teamcurious

Direktlänk till inlägg 20 april 2014

Duschad upprörd och arg!

Av Anne-Lie - 20 april 2014 20:41

Började dagen tidigt med att åka på hopptävling.
Sandra och Zeronas första tävling och den började bra och slutade mindre bra. För Zerona.
Hon har nu lite aj i rumpan, troligen en sträckning. Surt!
Men det är bara att ta nya tag..

Hemma på gården är det körträningar för Tomas Eriksson.
Monzan var inte med idag så honom passade jag på att lufta i pausen (som tog slut innan vi knappt ens börjat).
Han var mer än lovligt virrig och hade vissa problem att lyssna på mig och hålla koll på vad som hände på dressyrbanan.
Av och till kunde han hålla fokus på en sak i taget - och när det taget var på mig var han fin. Annars inte!

Han fick även passera duschen på väg in från hagen. Dagens intorkade svett och annan goja schamponerades bort.

Min plan var att byta skor på kusen då de han har är sorgligt tunna i tårna. Efter det skulle jag fullbrodda med gräsbrodd.
Planen sket sig!
Jag hade skor, men inga med hål. Gahhh!
Så det fick bli brodd i trakterna runt om och han står lindad och med boots i natt.
Gräsbrodd har min fulla respekt!

Så när han väl fick gå in i sin box och allt skulle vara fridens liljor så upptäcker han...en inkräktare!!! Bland hans ston!!!
Nej men vet ni vad så upprörd man kan bli.
Dessutom hade inkräktaren mage att stoppa ut huvudet och bara snällt stå där utan att göra väsen av sig.
Monzan tog på sig arga minen och såg så farlig ut som bara han kan.
Inkräktaren bara tittade och funderade på om han tappat hela skruvlådan.
Tillslut stängde jag om inkräktaren så att han skulle få lite lugn o ro.
Att stänga åt Monzan skulle bara innebära att han efter en hel del jox öppnar själv...

Så nu hoppas jag att det kan vara lite lugn o ro där nere.

Imorgon är det Monzans tur att få vara med och träna. Det blir vår första maratonträning och där behöver jag verkligen boosta mitt självförtroende.
Har även fått låna ett par zilcotömmar av Anneli. Jag tror jag kommer älska dom.
Bara de är tillräckligt långa =)) Fast kortare än de jag har för de är på tok för långa...

 
 
Stina

Stina

20 april 2014 21:17

Men det är väl klart man blir heligt förbannad när det dyker upp inkräktare, full respekt till Monzan ;)

http://billiejean.bloggplatsen.se

Anne-Lie

20 april 2014 21:20

Jag tycker att inkräktaren är en riktig snygging :-)
Monzan delade inte min åsikt. Det är visst han som ska va tupp i hönshuset ;-)

 
Ingen bild

Cissi

20 april 2014 23:33

Stort lycka till, kommer att gå galant :) synd jag inte kan komma och kolla.

Anne-Lie

21 april 2014 21:41

Det blir väl fler gånger =))

 
Ingen bild

Cissi

22 april 2014 23:03

Det hoppas vi på

Anne-Lie

25 april 2014 07:45

=))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Skapa flashcards