teamcurious

Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Så var helgen över!

Av Anne-Lie - 30 mars 2014 21:56

Först är det fredag och sen ba vips söndag kväll...allt i mellan bara swischar förbi!

Det har varit en helg med underbart vårväder. Att sitta med en kaffekopp mot stallväggen med solen som värmer kan stjäla en himla massa tid utan att man märker det. Men absolut värt :-D

Lördagens sprattel tillbringade vi delvis i skogen där vi även passade på att klättra, och delvis joggandes *önsketänkande* på grusväg. Bitvis var det iaf joggandes. De andra bitarna låter vi vara osagda.

Monzan firade i hagen efteråt med att rulla in så mycket grus han bara kunde få plats med i pälsen som är kvar.

Mara gjorde sig fin på egen hand och kom sedan knatandes för att upplysa om att något var väldigt fel och hon behövde hjälp!

Idag har jag förutom sovit en timme mindre även jobbat ett par timmar på morgonen.
Väl hemma så ja, jag jobbade vidare =))

Monzan fick selen på idag och meningen var att trava grusväg. Men Monzan trampade på sten och blev aj aj i framfoten.
Vi styrde in i ridhuset istället och där va allt aj aj borta.
Sambon kom på den lysande idén att ha ridhussladden bakom Monzan. Bra att vänja den ljudkänsliga kusen vid märkliga ljud, för låter det gör den.
Sagt o gjort. Sambon hängde bak på vagnen och höll i hela anordningen beredd att släppa om kusen skulle gå i taket.
Lite slingrig och steppig till en början men efter en långsida gav han upp och gillade läget.
En liten fästanordning på vagnen så skulle man kunna förena nytta med nöje :-)
Vi travade en stund efter sladdningen för att känna igenom, och... faktiskt bara trava så som det var tänkt från början, innan vi flyttade inomhus och provade nya saker.
Monzan hade pulsmätaren på sig och jag var lite nyfiken på hur han ligger till.
Med tanke på att kusen var löddrig mellan bakbenen och under bröstan så tänkte jag att han fått ta i lite. Uhuumm!
Betoning på lite då,...61 i puls direkt på stallplan och 42 när vagnen var av. Inom loppet av några minuter.
Ja ja!
Han fick gå ut och rulla sig igen.
En date med dammsugaren blev det när han kom in :-)

Selen är rengjord. Klappar mig på axeln och berömmer. Det är inte på topplistan att putsa saker, men ibland bara händer det!

Snart är även mars månad över. Första kvartalet av 2014.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards