teamcurious

Direktlänk till inlägg 4 mars 2014

Ska straxt vika in hovarna!

Av Anne-Lie - 4 mars 2014 22:44

En lång dag är straxt slut. Men jag har gjort nästan allt jag hade tänkt. Det jag inte han med får jag knö in en annan dag...typ!

Efter att ha släppt ut alla hästar i morse och hällt i mig en kopp kaffe så tog Monzan och jag en strax över timmen skrittsväng.
Eller det var iaf tanken att det skulle vara den gångarten - och det var det för det mesta (i varierande hastighet). Men då och då krullade det lilla monstret ihop sig till ett russin och sprattlade över hela vägen.
Han var svettig när vi kom tillbaka - och det var då rakt inte av anledning att det var jobbigt att gå....

Dagens tistel går till människan i den grå saab kombin som höll på att göra Monzan en halvmeter kortare :-/
Tur han är så pass trafiksäker man nu kan vara när man är häst.
Den människan kan ställa sig i samma skämshörn som resterande korkade folk man titt som tätt råkar ut för *suck*

Hursomhelst så var kusen pigg och glad och vi var hela båda två när vi kom hem igen.
Monzan drog ett par repor i hagen och jag skottade skit. Sååå mycket bajs kommer ur dessa djur!
En stund senare var det rent och snyggt i boxarna och maten serverad.

En vända in till stan för att fylla på i skafferiet och därefter peta i lite föda i magen.

Eftermiddagen tillbringades ihop med en (läs flera) kaffekopp, en tandborste och lite andra attiraljer och inte att förglömma selen.
3 1/2 timme senare var jag klar!
TRE OCH EN HALV TIMME!!!
Men gissa hur den såg ut??? *sliter mitt hår*
Nu ser den iaf bättre ut :-D
Nästan så jag inte vill använda den - då blir den ju skitig igen :O

Avslutade dagen med Doris i ridhuset. Där finns det att jobba med....

Nu är jag faktiskt trött. På riktigt!

 
 
kicki

kicki

4 mars 2014 23:00

huvva, smörja läder är ju sååå drygt.. blä. det görat hamnar nästan i samma fack som att putsa fönster... det blir guldstjärna i uthållighet för din del :)

http://kaa.bloggplatsen.se

Anne-Lie

5 mars 2014 06:59

Roligare saker finns det absolut, men den blev bra!
Jag tror faktiskt att putsa fönster är än värre. Och håller jag efter selen nu så blir det inte så mycket nästagång.... men det kommer ju inte att hända. Tack för stjärnan ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards