teamcurious

Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Anne-Lie - 6 februari 2016 21:34

...å fan vad det sticks!
Av diverse anledningar var jag tvungen att skala av Monzan hela pälsen. Det är iof inget konstigt med det. Han klipps ju mer eller mindre året runt, men anledningen var lite annorlunda denna gång.

Jag har som vana att alltid bada hästen innan klippning. Det spar på maskinen om inte annat att klippa en ren häst.
Jag frångick den principen idag. Det var dumt!

Men nu vet jag vart kusen samlar mest skit. Det är där han förtillfället är lite tuffsig :-/
Jag vet oxå att liniment förvandlar pälsen till äckelpäckel. Och av den varan har han fått en hel del på sistone. Jag vet oxå att klippmaskin och äckelpäckel inte är någon bra combo.
Inför nästa klippning så måste nya skär införskaffas. De fick dödsstöten nu!

Letade fram ett BackonTrack stalltäcke på vinden. Det har numera ganska många år på nacken, närmare bestämt 12 !!!
Herrejösses!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards