teamcurious

Alla inlägg den 5 juli 2015

Av Anne-Lie - 5 juli 2015 23:21

Men....Nu är det sista arbetsveckan innan semestern så jag biter ihop och härdar ut!

Har ju jobbat idag oxå. En kort dag och väldigt lugnt.

Väl hemma fick jag skutta ner och sno tillbaka vattenbaljan av Doris. Den är tydligen aldeles förträffligt rolig att lattja med. Det är alltid den baljan som dricks ur först för att sedan kunna kastas omkring med. Det var ju inte så att de var utan vatten.
När jag fyllde upp båda till max, då var det inte roligt längre så då drog dom.
Doris hade även plockat av sig sin huva för sjuhundrasjuttioelftegången. Jag hittade den för att den så lägligt låg på stigen.
Idag kunde jag för första gången sätta tillbaka den på huvet utan att krångla allt för mycket. Det tar sig =))

Monzan fick komma in som vanligt.

Först Zzzzzzz?z
Och lite senare tog vi en skrittsväng på strax över timmen.

Mitt Fly-ride täcke var ingen dum investering. Första gången i år som det åkte på och Monzan slapp få hybris på bromsarna.

Nu ska ju tydligen finvädret vara över och det väntas regn och rusk.
Vi ska i veckan ladda batterierna inför Laxåritten.
Monzan är ganska laddad redan, jag är kanske något mer urladdad.

Avslutade kvällen med en pensel i handen målandes hinderbommar.
Det blir fint. Så fint att jag kanske måste ta och hoppa över dessa skapelser framöver. Kanske....

Ovido - Quiz & Flashcards