teamcurious

Direktlänk till inlägg 28 april 2015

Taking over!!!

Av Anne-Lie - 28 april 2015 22:24

Mysteriet med bakluckan som gick i baklås är fortfarande ett mysterium.
Bilens bagageutrymme är numera tömt. Lösningen bestod i att knöla in delar av min son genom den lilla "skidluckan" så han kom åt handtaget man fäller sätet med. Detta fick han göra med tårna för att sedan krypa in där och fälla resterande säte.
Detta gjorde att bilen kunde plockas ur.
Men lik förbannat är luckan låst!!!!

Igår fick lill Doris genomgå en storsanering.
Hon gillar pyssel och myspys. Hon ogillar sårrengöring och har ben som elvispar.
Men såret är rengjort och alla inblandade, dvs jag - är vid liv.
Idag fick jag "fria händer" att ta över det lilla skitdjuret en tid framöver. Sambon lider av akut tidsbrist och jag lånar hans häst på obestämd framtid. Kul! =))
Så vad ska vi hitta på??? Hmmmm!?
Vi började med att myspysa för att sedan plocka fram ett träns.
Efter lite övertalning och diskussion om hurvida man står still och är hjälpsam så satt det på plats.
Vi gick ner till ridhuset och knatade omkring och kände lite på varann. Fram - stopp - höger- vänster och back. Och utsläppt på volt i båda varven. Strålande!
Jag tror vi börjar där.
Lill skruttan är positivt inställd och gör vad man ber om bara hon förstår. Så nu ska vi bara förstå varann så ska nog det här gå fint.

Sprättdjuret då?
Han har tillbringat söndagen och måndagen i hagen samt gått promenader.
Vi har pysslat och linimentat lite tänkbart trötta muskler.
Han känns fin fin!
Idag talade han om att det var dax att göra något annat. Tråkdöden var nära!
Så vi tog en sväng i skogen. Och eftersom det skulle vara en liten sväng så var det inte mödan värt att klä på kusen något annat än ett hack.
Att jag aldrig lär mig....

Han hade iaf roligt och jag satt kvar. Och hur mysigt det än ser ut - så är det inte ett dugg mysigt att rida barbacka. Även fast jag aldrig verkar lära mig det :-P
Jag gör samma miss gång på gång. Lite kan ju bero på att jag inte tycker det är värt att klä på någon form av utrustning för något som tar mindre än en halvtimme.
Lat?
Ja, kanske i detta fall.
Att han fick ett hack istället för grimma och grimskaft är bara för att jag lovat. För mig är skillnaden minimal.

Och förresten. Sulor är beställda. Självklart är dom blå =))

 
 
Malin Johansson

Malin Johansson

29 april 2015 07:29

Hahaha.där är vi nog lika!
Utrustning för en promenad? !
Men eftersom jag börjar bli lite äldre =fegare....
Så köpte jag en padd att lägga på Hur bra som helst.bekvämt för oss båda jag lovar. Kul att få rida annan häst oxå. Ha det gött

http://havrefallen.blogspot.com

Anne-Lie

29 april 2015 07:41

Lilla Doris är ingenting jag ska rida på....just nu iaf :) Måste ridas in först isf ;-)
Projektet nu är att få henne inkörd.

Barbacka pad ser skönt ut. Men jag är nog för lat för en sån oxå.....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards