teamcurious

Alla inlägg den 11 februari 2015

Av Anne-Lie - 11 februari 2015 19:37

Alls!
Förkylningen vann över mig för den tog till vapnet feber. Och feber gör att min kropp blir ganska orkeslös.
Så i dagarna två har nog sovtiden varit större än vakentiden och jag har rört mig i en långsammare variant av mitt vanliga jag.
Nåja, idag är febern borta. Kvar är snor och hosta men jag känner mig iaf piggare.
För att testa om jag orkade så kravlade jag mig upp på Monzan i dagens vackra väder.
Höll på att tippa av igen av en totalt onödvändig hostattack - men eftersom kusen stod still så blev jag kvar på ryggen! Tackar!
Vi tog en timmes road walk på asfalt. Det mesta var iaf på asfalt. Ca 2 km blev snöpulsning i packad djup snö.
Det var nog jobbigt att gå i. Jag hade ingen lust att prova iaf. Då hade jag garanterat hostat ihjäl mig och legat kvar där än.

Efteråt var jag trött men Monzan oförskämt pigg. Fast det ska han ju vara, så det är bra! Det kändes väl inte lika bra att jag blev trött av det lilla....

Han fick gå ut igen och jag gick in...

Sista rycket har jag gjort på kvällen.
Jag har även satt ny färg i håret (utan att Wilma blev sjuk) och kommit på att min plattång och hårborste är mina nya vänner <3 För vissa tar det lång tid att inse fördelarna av vissa verktyg :-D
I morgon ska jag jobba igen!

Ovido - Quiz & Flashcards