teamcurious

Direktlänk till inlägg 26 januari 2015

Åt varje håll!

Av Anne-Lie - 26 januari 2015 23:07

Igår fick jag Monzans träningsupplägg. Det är så himla kul.
Kändes nästan som julafton att öppna den lilla filen ;-)
Det är liksom sporren man behöver för att få arslet ur vagnen och verkligen utföra det man tänkt sig.
Och allting går lättare med en plan och ett mål!
Iaf för mig =))

Idag har hjärnkontoret gått på högvarv för att få till alla bitar så att de går att genomföra praktiskt efter de förutsättningar vi har.
Återigen önskar jag mig de där milslånga vägarna jag inte har....
Men det går ändå, bara man är lite påhittig och har en gnutta envishet ;-)

Så idag har vi utfört ett modifierat k-pass i ridhus.
Tyvärr faller varierat underlag bort. Det var väldigt ovarierat. Men resten fick vi med.
Och eftersom vi skulle ha lite pulshöjande så avslutade vi med galopp intervaller.
Tack gode gud att jag inte försökte mig på det utomhus i mörkret!!!
Jag hade inte kommit fram förrän snön töat bort.
De där fyra väggarna känns trevliga ett tag framöver :-P
Vilken galopp som fungerar har varierat av och till på sprättis. Idag funkade båda.
Vänster fick jag iof göra en omstart på!
Å tro för all del inte att vi galopperar fridfullt, lugnt och sansat. Nejdå, fullt ös medvetslös!
En långsida är jävligt kort....
Men en långsida galopp och den andra för att sansa sig innan vi började om ggr flera och i båda varven.
Vad vi gör på kortsidorna vet jag inte riktigt. Jag blundar och hoppas att vi inte välter =O

Jag hoppas det ska ordna till sig vad det lider. Han blir stark som en pansarvagn och bara ångar på när han väl fått benen att göra det dom ska. Men övning ger färdighet sägs det, så vi övar. Jag hoppas vi överlever!
Anfådd blev han iaf. Check!
Vi avslutade med att skritta av utomhus i snövädret. Mys!
Och en väldigt nöjd häst parkerades för natten <3 .

 
 
Emelie

Emelie

28 januari 2015 06:32

Vad är det för täcke han har på sig? Ser ut att vara höga bra bogveck på det!

http://exaequestrian.wordpress.com

Anne-Lie

28 januari 2015 07:32

Hehe, det är vintertäcket från Biltema ;-) . Helt okej passform faktiskt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards