teamcurious

Direktlänk till inlägg 30 april 2014

Helt slut...

Av Anne-Lie - 30 april 2014 21:44

Efter tre tuffa dygn är jag mentalt slut men kan åter räta på mig och gå vidare...

Monzan klarade inte alls pollen anstormningen så bra som jag hoppats :-/
Efter att nästan vänt ut o in på sig själv, en febertopp samt levererat ett par vidriga slembollar så har vi fått lite veterinärhjälp för att underlätta.
Nu är han återigen sitt vanliga jag och nästan påväg att krypa ur skinnet för att han fått vila några dagar. Otacksam typ!

Ett tag såg jag hela tränings/tävlingssäsongen gå upp i rök men nu ser jag ljuset i tunneln - och hoppas att det inte är tåget!

Imorgon ska vi ut och röra på oss under kontrollerade former :-)
Iaf är det min plan. Vad sprättben tycker om det återstår att se. Vi brukar inte ha samma åsikt om saker och ting efter lite vila :-P

Familjen blev en medlem mindre igår.
Efter 17-år talade gammelkatten om att han inte orkade längre och fick somna in på favvo platsen i soffan.
Det gick fort på slutet!
Visst har man märkt att han är gammal men han var pigg och glad och fångade en råtta senast för två veckor sedan.
Men han blev snabbt tröttare och tröttare och i söndags så orkade han inte gå uppför trappan för att sova vid mina fötter (som han gjort varje natt alltid).
Då bestämde jag mig. I måndags slutade han äta, då kändes det rätt att tagit beslutet.
Men usch så tomt det är :'(

Ikväll var min plan att borsta och pyssla alla hästarna. Det blev inte så då de var blöta allihop när de kom in. Så det enda som blev av var lite torkande och allmän översyn.
Det får istället bli en lugn kväll inomhus i värmen med tv'n och Fjäsk som sällskap.
Det är inte dumt det heller :-)


Doris är iaf pigg och glad och rockade loss i hagen på morgonkvisten <3

 
 
Kicki

Kicki

5 maj 2014 19:05

huvva, alltid jobbigt när våra vänner vandrar vidare :( men en tröst ändå i att det var rätt beslut i rätt tid. *kram* Hoppas att pollenskiten lägger sig snart så att alla med känningar, två och fyrbenta, får det lättare!

http://kaa.bloggplatsen.se

Anne-Lie

5 maj 2014 20:44

När hjärta och hjärna säger olika saker är det jobbigt. Men det kändes ändå rätt.
Råttorna får passa sig i katthimlen :-)
Monzan och jag är back in business! Just nu iaf....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards