teamcurious

Alla inlägg den 12 september 2015

Av Anne-Lie - 12 september 2015 21:26

Jag önskar att jag tillhörde den morgonpigga skaran av människor. Nu gör jag inte det och ställer därför väckarklockan och laddar kaffebryggaren en lördag.
Klockan 8 satt jag på hästryggen och tillbringade två härliga morgontimmar där med sällskap av grannen =D.

Lördagsmys <3

Efteråt gick Monzan ut i hagen och jag fixade och stökade i stallet.

Vid halv två gick jag ut för att hämta Doris varvid jag fick släpa nämnda kuse in i stallet.
Lite pyssel och på med utrustning. Sen gick vi ut för att gå omkring lite innan hon skulle levereras till sambon för tömkörning.
Höstens inkörningsträningar har dragit igång. I min värld så skulle sambon sköta den biten då jag inte är den bästa på att tömköra. Hästen är mitt minsta bekymmer. Det är de där jäkla tömmarna som jag krånglar och trasslar med =/
Nu blev det inte som jag tänkt och planerat.
Eftersom jag är den som sköter spakarna på Doris så fick jag inte lämna över dom nu.
Nähäpp!
Faktiskt så fick vi till det ändå. Jag har fattat grejen och hur när och varför. Men de där tömmarna.... och då menar jag den delen som ska vara samlad i vänster hand och kunna löpa vid behov. Höger hand är hjälphand och ska även hålla i en smisk.
En häst, en härva töm, en smisk och på det hålla rätt på höger och vänster. Say no more!
Jag trasslade inte in någon eller mig själv och Doris och jag snackar ihop oss bättre och bättre. Nöjd!

Men....
Nu ska det övas. Jag ska göra min hemläxa. För att slippa förvirra mina hästar så ska nu sambon tömköras och smisken ska användas =))
Det här kommer bli bra....eller nåt!

Ovido - Quiz & Flashcards