teamcurious

Direktlänk till inlägg 22 juli 2015

Happy Happy =)))

Av Anne-Lie - 22 juli 2015 20:32

Igår ringde jag mälarkliniken för att få en tid att ultraljuda Monzans ben.
Den mysko svullnaden har förföljt mig och spökat sen den uppkom och nu var det dax att få veta svart på vitt.
Jag kan bara inte sätta igång att träna när magkänslan säger: stopp!
Alla scenarion har farit runt i mitt huvud så i morse var jag ganska uppgiven och redo för det värsta!
Så på fm drog vi till kvicksund och en dejt med veterinären!
Hon hittade såklart den lilla svullnaden och konstaterade liksom jag att kusen är oöm och ohalt. Check!
Vi gjorde böjprov på alla fyra benen. Helt ren! Inte minsta lilla fynd.
So far so good!

Ultraljudet då?
Det visade fräscha senor och gaffelband. Tack gode gud för det, pjuhhh!
Det var ju där mina farhågor var. Att något hänt med gaffelbandet. Ibland är det så fruktansvärt skönt att ha fel *jublar*

Det allra högst troliga är att han smällt på sig på sitt eget ben (efter sina rejs i hagen). Svullnaden ligger subcutant och påverkar inga senor. Den ska nu behandlas med Compa.gel och under den tiden begränsas skrittpromenaderna till en timme. Kusen får vara ute dygnet runt.
Häst = happy, jag = happy.

Om en vecka får vi träna igång igen och tävlingssäsongen som jag trodde var över är som det ser ut nu inte alls över.

Resterande dag har jag spenderat med pappa och E som kom på besök. Många timmar med prat, mat och fika.
Pappa som faktiskt köpte Monzan med mig för snart 11-år sedan. Han kände inte riktigt igen honom. Och det var bara pluspoäng han samlade idag <3 =))

 
 
Ingen bild

sonia-louise

23 juli 2015 09:26

Vilka söta hästar!
Kolla in vår blogg om du vill!:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards