teamcurious

Alla inlägg den 8 maj 2014

Av Anne-Lie - 8 maj 2014 23:18

Började dagen med att släppa ut hästar och fixa klart i stallet.
Någonstans i mitten ett avbrott för att handla fredagsfika till jobbet och kattmat till de vrålande bästarna :-P

Mitt på dagen gjorde jag en mix av min plan att trötta ut/tjata hål i huvet på kusen. Första 20 minutrarna bestod av ful flängridning. Dvs han fick springa hur han ville bara han sprang i den färdriktning jag angav. Sedan övergick vi till tradigt skritt jobb där vi böjde och bände, skolorna, skänkelvikningar, och diverse krumelurer hit och dit.
Ett nytt moment var 20:e steg.
Monzan knökade och bökade och var väldigt vrång och knarrig.
Jag var bara envis!
Plötsligt blev det ett sprättsprång rätt upp i luften och sen....ja, sen bara flöt det på <3
En taktmässig trav med ett lätt sug i handen där han bara följde säteshjälper. Volter, serpentiner, varvbyten och raka spår! Även lite sidvärtes.
Plötsligt händer det!
Riktigt fin blev han finaste vrång pållen :-)

Det tog bara ca 45 minuters knök & bök innan han de sista 20-minutrarna bara var så fin som han kan vara.
Men de sista minutrarna fick stenen att falla från mina axlar. Mycket nöjd och kusen fick gå ut i hagen igen :-D

Eftermiddagen och kvällen tillbringades ihop med Jossan, Ann och Kim (som var på besök i Sverige). Först rundtur på gården, sedan resturang och därefter sky bar.
Mycket trevligt!

I morgon tillbaka i vardagen igen. Fullt upp med förberedelser inför helgen...

Ovido - Quiz & Flashcards