teamcurious

Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Anne-Lie - 22 februari 2014 19:51

Idag har det varit full aktivitet med körning här på Ingelsta. Allt från erfarna tävlingsekipage till tömkörning och en häst som drog vagn för första gången :-)
Att två av hästarna var islandshästar tycker jag är kul. Iaf har jag inte sett speciellt många av den rasen i vagn förut.

Monzan och jag gick ut som sista ekipage.
Det gick väl hyggligt!
Det som gick dåligt handlade mest om "skit bakom spakarna". Jag har drabbats av syndromet "kan inte köra häst och program samtidigt" :-/
Det måste vara smittsamt då jag förra helgen hörde någon som sa precis likadant. Vill minnas att jag då sa för att citera mig själv "tänk inte kör bara".
Det visade sig vara lättare sagt än gjort.
Crap!

Men på det stora hela är jag nöjd. Kusen svarar fint på kommandona jag använder. Övergångar till mellantrav och tillbaks till arbetstrav är helt okej.
Volterna är helt okej.
Hörnpasseringar är oftast okej.
Serpentinbågarna är mindre okej men det beror mest på piloten som får något slags hjärnsläpp :-/
Ryggningar är okej något steg sen sladdas det med rumpan och det går snett. Blää!
Halterna är det stora katastrofområdet även fast vi nu kan stå still någon millisekund längre.
Övar vi tillräckligt länge kanske vi kan stå still mer än 10sekunder utan att storkna eller krypa ur skinnet (om sisådär hundra år).

Nu är iaf alla hästar pysslade och jag har parkerat röven i soffan för ovanlighetens skull. En öling och lite godis har jag gjort mig förtjänt av =P

Bästa <3

Ovido - Quiz & Flashcards