teamcurious

Alla inlägg den 11 juni 2015

Av Anne-Lie - 11 juni 2015 23:19

En kväll i förvirringens tecken!
Sen hem och något stressad över allt som ska göras.
Visslar in Monzan från hagen och han kommer i full sula. Var lätt orolig att skorna skulle ryka all världens väg. Men icke!

Provade nya pulsbandet. Monzan död? Ingen puls gick att uppbringa.
Medans jag tog en kaffe och googlade instruktioner så vickade Monzan ikull sig.
Tänkte låta han vila en stund så jag pysslade annat. Det enda som hördes från kusens box var ljudliga fisar.
Efter en stund tänkte jag att han vilat klart och går in och kikar.
Fick en stund hjärtat i halsgropen då han låg ner och verkligen såg död ut.
Men nejdå, han sov! Hårt!

En stund senare stod han på benen och pulsbandet åkte på igen. Rätt denna gång. Och vips fanns det puls. Phjuuu!!!!

En 50- minuters runda med massa skritt och 3X300m fullfart intervaller. Vi både bildligt och bokstavligt studsade tillbaka till stallet.
Inte nå död där heller :-P
Pulsbandet på igen och jag hade koll när pulsen sjönk medans vi svabbade vatten och kissade. Nöjd!
Monzan står nu inne två nätter innan det är dax att tävla. Inte för att det behövs mer energi men tanken är att han får ladda batterierna.
Med lite tur kan gräs magen minska lite i omfång om matintaget är begränsat under några timmar. Ffa är det därför han får en extra natt inne.

Nu är det verkligen dax att slå huvet i kudden. I morgon har jag semester. Det betyder INTE att jag har mindre att göra!!!

Skapa flashcards