teamcurious

Alla inlägg den 13 mars 2016

Av Anne-Lie - 13 mars 2016 19:54

Nu först börjar det kännas som att vi är igång lite mer på allvar. Nu har vi väl landat på nivån lätt träning.
Monzan varvar lätta dressyrpass med tömkörning och skrittpass på 1 1/2 - 2 timmar.
Hittills känns allt jätte bra. Det som jag gläds åt riktigt ordentligt är hur mycket nytta jag har i ridningen av att tömköra.
Det visste jag väl iof innan oxå men eftersom jag aldrig fått till det har det heller aldrig gett nåt.
Nu måste jag ju iaf göra något rätt eftersom det ger positiva resultat ridmässigt. Eller!?

Nu vill jag väl inte påstå att allting flyter smärtfritt i vare sig ridning eller på töm. Men de bra bitarna är större än de dåliga och blir fler och fler. Då anser jag att vi är på rätt spår, även om vi då och då spårar ur.

Nu kommer träningen att trappas upp lite för varje vecka. Vi ökar tiden och inte intensiteten. Vi ligger kvar på lätt träning men håller på lite längre bara. Utom i tömkörningen. Där ligger vi kvar på denna nivå till nästa träningstillfälle. Då hoppas jag att jag har ordning på allt för att kunna avancera en övning eller så. Vi får se!

Innan återbesök är planen att ha ridit ett försiktigt kortare distanspass och att ha gått på vattenbandet. Vi skyndar långsamt :-)

Helgen har varit rätt soft. Det behövdes för jag fick lite soppatorsk energimässigt. Förutom att ha släppt ut och in en hög hästar, matat nämnda djur vid olika tider och sedvanligt stallfix så har jag krattat ca 170m sargkant och sladdat ridhuset. Av det sistnämnda momentet tillbringades lördagskvällen i massagefotölj varvat med soffa. Det är fortfarande kännbart i ryggen....*suck*

Ovido - Quiz & Flashcards