teamcurious

Alla inlägg den 9 december 2015

Av Anne-Lie - 9 december 2015 22:12

Ibland blir det inte som man tänkt sig.
Okej, ibland var kanske inte riktigt sant. Det är rätt ofta det inte blir som man tänkt. Men ibland blir det bra ändå och ibland blir det kattskit.
Nu blev det inget av det....bara inte som tänkt!

Lite då och då händer det att jag ska göra andra saker som inte har med hästar att göra. Jo, det händer faktiskt! Sällan - men ändå.
Märkligt nog brukar sådana saker klumpa ihop sig.
Det stör mig lite....

Nåja! Monzan har gått en timmes pass på ridbanan både måndag och tisdag. Det är mörkt och kletigt ute och jag hittar inte laddaren till min pannlampa, så då fick det bli så.
Det blir inte så mycket mängd på en ridbana så då ökade vi på intensiteten istället.
Monzan har fått galoppjobba.
Galopp faller sig inte naturligt för honom och han har svårt att hitta en bra balans. Sen blir han även något överexalterad vilket inte hjälper till :-P
Så vi har gjort massor och åter massor av galoppfattningar. Helst utan att sladda iväg och ta det på fart. Det gick bra ibland och lite sämre ibland. Men ändå stadiga förbättringar mot när vi började.
Och han var ruskigt fin när vi travade av efteråt <3

Idag skrittade vi milen på morgonen. Jag gillar min milrunda då den är lagom kuperad och innehåller blandad terräng.
Milen tar iaf 1 timme och 36 minuter.
Det är meningen att det ska ökas på framöver.

Nu blir det två hagdagar pga att livet utanför hästvärlden vill ha sitt. Jag hinner med att kolla till dom, men någon träning blir det inte tal om. Det kan gräma mig lite men är absolut ingen katastrof. Det kommer högst troligt att hända igen av en eller annan anledning.

Ovido - Quiz & Flashcards