teamcurious

Direktlänk till inlägg 9 november 2015

Ett steg i taget...

Av Anne-Lie - 9 november 2015 21:17

Någonstans måste man börja. Jag brukar alltid börja med att ha en plan.
Det har jag inte.
Så nu kör vi planlöst!

Monzan fick sprätta ur sig med lite lösträning i paddan. Efter att ha fått ur sig överskottet så gick han utmärkt att styra på håll, trots att jag fick skutta mellan vattenpölarna.
Sen fick han lite lagom med pyssel så att han skulle vara nöjd.

Sen var det Doris tur.
Hon stod redo med en kölapp i handen.
Idag fick hon stå uppställd på gången medans det blev lite pälsvård. Det var mys!
Till och med benen var mys. Ser man på!
Vi har ägnat en hel del tid åt att pyssla med öronen. Till att börja med så där förbigående för att sedan stå och klia öra för att hon bara ville mera.
Vi har oxå utforskat ett ländtäcke. Det var det enda som jag just då kände var en bra idé att klä på och av till det var bekvämt.

Med små steg kommer man oxå framåt =))

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Lie - 16 april 2018 22:31

Det har varit en del tekniskt strul den senaste tiden och med det kan ni om ni vill fortsätta följa mig här    Tack för den här tiden! ...

Av Anne-Lie - 6 mars 2018 10:52

Tidsbrist och häcken full av saker som ska göras hellst nyss eller igår.... Ekvationen går inte ihop och jag blir bara trött      Det är just nu lite pyssel med att få tiden att räcka till. Det är ju trots allt inte mer än 24 timmar på ett dygn...

Av Anne-Lie - 4 februari 2018 21:31

Vi har haft träningshelg här på gården med en för oss ny tränare. Jag tycker det verkar som att alla är nöjda    För mig var det väldigt nyttigt iaf. Att bryta mitt eget mönster om att tycka att rida i ridhus i cirklar är dödens tråkigt. Det gör ...

Av Anne-Lie - 28 januari 2018 22:15

Det händer mycket nu på vissa plan, och på andra inte mycket alls. Det händer inte heller i rätt ordning vilket kan störa mig ganska rejält. Och det stör mig ATT jag stör mig. Ja ni fattar, det är inte alltid lätt      Monzan har blivit av med pä...

Av Anne-Lie - 20 januari 2018 21:37

No words needed

Ovido - Quiz & Flashcards